Als je gebeld wordt door een nummer uit het buitenland, wordt dan b.v. je beltegoed leeggetrokken?

Is dit waarheid of fictie? Wat klopt hier wel en niet aan en waar komt dit dan vandaan. Men zegt heel vaak dat wanneer een onbekend nummer uit het buitenland jouw belt dat er criminelen achter zitten en niet moet opnemen, is dit juist ?

Antwoorden (1)

Nee, opnemen kost niets. Terugbellen kan je echter wel kapitalen kosten.
Het is voor een crimineel niet mogelijk om een telefoontoestel te kraken door er gewoon naar te bellen. Als het zo eenvoudig was, hadden criminelen deze methode al veel langer toegepast en hadden zowel fabrikanten als telefoonoperators allang gezorgd voor de nodige beveiliging om dit tegen te gaan.
SimonV