Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn bestanden op mijn computer zijn al 5 jaar versleuteld. Is er inmiddels een oplossing?

5 jaar geleden heb ik een foute bijlage geopend. Een 'crimineel' heeft al mijn bestanden versleuteld. Toen der tijd had niemand de oplossing. Er staan waardevolle foto's op en ik hoopte altijd nog op de 'sleutel'. Weet iemand of er momenteel een manier is om de bestanden te ontsleutelen en/of alsnog bij mijn bestanden te komen?

paulus811
4 jaar geleden
Je kunt eens kijken op een website van Europol in de link hieronder https://www.nomoreransom.org/nl/index.html
Draaiendeeend
4 jaar geleden
Als er staat dat je moet betalen om je gegevens terug te krijgen, NIET DOEN, want dan kan die crimineel zo je betalings gegevens achterhalen. En dan heb je nog veel meer problemen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aangezien je niet weet welke crimineel je bestanden versleuteld heeft, hier een lijst met decryptors.

Rakhni Decryptor
Ontsleutelt Rakhni, Agent.iih, Aura, Autoit, Pletor, Rotor, Lamer, Cryptokluchen, Lortok, Democry, Bitman (TeslaCrypt) versie 3 en 4, Chimera, Crysis (versies 2 en 3), Jaff, Dharma, nieuwe versies Cryakl ransomware, Yatron, FortuneCrypt.

Rannoh Decryptor
Ontsleutelt Rannoh, AutoIt, Fury, Cryakl, Crybola, CryptXXX (versies 1, 2 en 3), Polyglot aka Marsjoke.

Shade Decryptor
Ontsleutelt Shade versie 1 en 2.

CoinVault Decryptor
Ontsleutelt CoinVault en Bitcryptor.

Wildfire Decryptor
Ontsleutelt Wildfire.

Xorist Decryptor
Ontsleutelt Xorist and Vandev.

Je kunt ze hier downloaden, hopelijk biedt één ervan een oplossing.
https://noransom.kaspersky.com/
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SimonV
Plus. Ik verbaas me over jouw IT-kennis en probleemoplossingen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding