Ik zie mijn gedownloade facturen niet meer staan, hoe vind ik die weer terug?

Via MijnKPN open ik wel eens mijn facturen. Dat lukt nu niet meer: ik klik op de factuur, klik op Open (of opslaan als) en er gebeurt niks. Ik vind ze niet terug in de map Downloads. Als ik opslaan als gebruik en ik open dat bestand krijg ik een witte pagina vol met Chinese tekens.
Ik heb geen apart ad of pop up blocker geinstalleerd. Via de browser (Edge) heb ik pop ups blokkeren al uit gezet. Ik weet het niet meer. Wie wel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Download je een PDF bestand? Zo ja dan moet je even kijken of je het bestand opent met een PDF reader. Heb je, je apparaat gescand op virussen en malware?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik weet eigenlijk niet in welk formaat KPN die facturen genereert. Ik heb Adobe Reader erop staan. Ik scan mijn laptop automatisch met een bepaalde regelmaat, steeds de melding dat er geen bedreigingen zijn. KPN geeft aan dat het een pop up of add blocker kan zijn. Wel heel vreemd dat ik de factuur bij 'opslaan als' in een Chinees tekstbestand te zien krijg... toch??
SimonV
5 jaar geleden
Wat is de naam van dat bestand? Is de extensie pdf?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is een zgn 'tekstbestand' en opent in kladblok. Geen exensie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ga je suggestie mbt javascript uitproberen. Dank voor de suggestie!

Het beste antwoord

Bij iemand anders met hetzelfde probleem was javascript niet ingeschakeld.
Oplossing:
Type group policy in het zoekvak op de taakbalk, en klik Edit Group Policy lanceren Group Policy Editor.
Navigeer naar de volgende locatie op het linker paneel: User Configuration - Administrative Templates - Windows Components -Microsoft Edge.
Dubbelklik op Allows you to run scripts, like Javascript; selecteer Enable. En klik OK.
Indien gewenst na downloaden van de factuur dit weer uitschakelen.

Of open de factuur in een andere browser (Chrome, Firefox).
SimonV