Mijn pc valt uit tijdes t gamen, waarom?

Als ik spellen speel zoals Minecraft of Fortnite valt mijn computer uit. Waarom en hoe kan ik dit oplossen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Wordt hij te warm misschien?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja hij word warm

Antwoorden (1)

De meest voorkomende reden is het oververhitten van danwel de CPU dan wel de GPU. Eerst moet je even zoeken waar het dus aan ligt. Dit kan met een programma als OpenHardwareMonitor. Deze meet de temperatuur, je moet hem dan wel aanzetten als je gamet of je kan een programma als Furmark (GPU-stresstest) draaien of SuperPi (CPU-opwarmert-deluxe). Als deze tests niks opleveren zou het een driverissue kunnen zijn. Je kan even de driver van je GPU proberen up te daten.
---
Als je PC volledig uitvalt en opnieuw opstart zou het ook nog wel eens je voeding kunnen zijn die niet genoeg vermogen kan leveren. Dit zou ook duidelijk worden als je Furmark gebruikt, maar je nog geen oververhitting waarneemt (95+ graden celcius, afhankelijk van de componenten)
--
Download en installeer laatste driver videokaart
Download en installeer Furmark
Download en installeer Open Hardware Monitor

Open OHM
Draai Furmark in klein schermpje
Check de CPU(cores) en vooral de GPU temperaturen
Toegevoegd op 04 juni 2018 18:19: bron, tekst