loopt mijn pc risico's?

Ik heb gister voor het eerst deze melding (uit de bijlage) ontvangen op mijn redelijk nieuwe laptop. Voorheen kreeg ik dit nooit en sinds gisteren gebeurt het als ik Google opstart. Ik heb op mijn laptop een programma genaamd MalwareBytes dat zegt dat ik ongewenste software heb. ik heb donderdag of zo een programma geinstalleerd dat MWB sterk afraadde. Volgens alle video's die ik erover heb gezien op youtube, was het een veilig programma dat wordt gebruikt om punten op games aan te passen (het heet CheatEngine). Zou dit er wat mee te maken kunnen hebben, loopt mijn pc risico en hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Picture for question
Anoniemnxwl
5 jaar geleden
-Ik weet geen mogelijke gebruikersnamen en wachtwoorden
-Google werkt zonder dit in te vullen
-het is heel irritant.
LeonardN
5 jaar geleden
Draai je een VPN programma?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat domein behoort tot een VPN proxy dienst, ik kan mij voorstellen dat die CheatEngine niet je ware locatie wil vrijgeven om eventuele IP ban's te omzeilen, de pool van proxyservers die de cheatengine gebruikt bevatten proxydiensten waarvoor Cheatengine geen abonnement heeft. Strong-proxy extensie voor Chrome heeft een soortgelijk probleem, je omzeilt dit door dan een andere locatie te kiezen....

Antwoorden (2)

Nee, je computer loopt geen risico, je hebt waarschijnlijk een extensie met de cheat engine mee-geïnstalleerd die via proxy/vpn een verbinding probeert op te zetten om je ware locatie te verhullen, controleer in chrome welke extensies je allemaal hebt, en zet deze allemaal uit, en check één voor één de extensie welke verantwoordelijk is voor die inlog bij de proxydienst van northghost.com. Klik de drie puntjes rechtsboven en daarna 'more tools' of het Nederlandse equivalent onder 'find' of 'zoeken' om in het scherm te komen zoals in de afbeelding om de extensies uit te schakelen, hierna ben je verlost van dat inlog dialoogje.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Waardevol en praktisch antwoord.
De kans is er dat je computer risico loopt. Een e-mail met bijlagen is namelijk een veelgebruikte tactiek bij internetcriminelen... (het heet phishing)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hij bedoelt een ander soort bijlage, namelijk de foto die hij bij z'n vraag plaatst :-)