Hoe raak ik bitdefender total security 2015 definitief kwijt ?

Ik heb bitdefender total security 2015 op mijn pc en ik wil er vanaf. Ik heb de speciale tool van bitdefender zelf gebruikt maar het blijft terug komen. Ik heb ook Revo uninstaller gebruikt en nog komt het weer terug. Mijn pc wordt er langzaam van. Firefox werkt niet meer bij ms. internet explorer zijn sommige funkties niet meer bruikbaar. Kan ik hier van af raken zonder formateren ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
LeonardN
6 jaar geleden
Welk OS gebruik je?

Antwoorden (2)

Herinstalleren van Windows.

Alles wijst toch op een herinstallatie van Windows. Stel dat je Bitdefender wel volledig weg krijgt lost dat nog niet de andere problemen op. Sinds Windows 7 is herinstalleren vrij makkelijk te realiseren, zelfs als je geen installatieDVD/partitie meer hebt.
6 jaar geleden
Download en installeer Autoruns.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/autoruns

Daarbij zie je alle processen en programma’s die opgestart worden. Vink alles af wat met Bitdefender te maken heeft.
Start de computer opnieuw op.

Mocht dit niet voldoende zijn:
Stop processen (bij Taakbeheer) die met Bitdefender te maken hebben, zoals BDagent.
Krijg je de melding "Toegang geweigerd": stop dit proces met Killprocess.
https://www.techworld.com/download/security/killprocess-41-3331276/

Verwijder daarna alle mappen van Bitdefender, zoals
C:\Program Files\Bitdefender
C:\ProgramData\Bitdefender
C:\ProgramData\BitdefenderAgent
(indien nog aanwezig)
Zoek eventueel op "Bitdefender" naar mappen op je computer.

Mocht dit nog niet werken:
Soms helpt het als je de nieuwste versie van het programma installeert.
Verwijder dit programma daarna met de speciale tool van Bitdefender.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als Firefox nog niet opgestart kan worden, zit waarschijnlijk een addon van Bitdefender dwars. Verwijderen van Firefox met Revo Uninstaller en opnieuw installeren zou moeten helpen.
SimonV