Bitcoins: kan mijn pc gehackt worden om het proces van bitcoins verkopen mee mogelijk te maken?

er schijnt gigantisch veel rekenkracht nodig zijn voor het bitcoins-verkeer. die komt niet (alleen) van mainframes maar door het gebruik van heel veel pc's. wordt daarbij ook (illegaal) gebruik gemaakt van nietsvermoedende pc-gebruikers?

Toegevoegd na 12 minuten:
wat zijn aanwijzingen daarvoor?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ja, je pc kan ook gehackt worden hiervoor.
Hackers kunnen een netwerk maken van besmette computers voor het generen van cryptomunten.
Bitcoin mining-malware was een paar jaar geleden enorm populair. Omdat mijnen van deze munt steeds meer rekenkracht vergt, worden nu nieuwere munten gemijnd.
De malware wordt achteraf pas geplaatst. Eerst zullen veiligheidslekken worden benut om controle te krijgen over de computer. Het is daarom belangrijk om regelmatig met Malwarebytes e.d. te scannen.

Een aanwijzing ervoor is dat je computer een stuk trager is geworden (Hoewel daar natuurlijk ook andere oorzaken aan ten grondslag kunnen liggen).

Toegevoegd na 8 uur:
Om te verhinderen dat je computer TIJDELIJK voor mijnen gebruikt wordt tijdens het bezoek aan bepaalde websites, kun je hiervoor extensies installeren. Voor Chrome:
https://chrome.google.com/webstore/detail/no-coin-block-miners-on-t/gojamcfopckidlocpkbelmpjcgmbgjcl
https://chrome.google.com/webstore/detail/no-mining-block-coin-mini/hoafonbifbfcbhdconhnmcphpnplaekb
https://chrome.google.com/webstore/detail/coin-hive-blocker/ccagdbjcbhmcdcbbknfebhhdbolnfimo
SimonV
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Met een goede virusscanner heb je zo'n extensie overigens niet nodig.
Ik gebruik Kaspersky Internet Security en die beschermt me er automatisch tegen. Maar dit staat allemaal los van het hacken van je computer.