Help! Ik heb een virus op mijn pc. Wie kan me helpen?

Iedere keer als ik een webbrowser open, krijg ik een pagina te zien waarop gemeld wordt dat mijn pc in gevaar is (dit is volgens mij een pagina van het virus zelf).

Ik kan alleen maar naar de homepage van een dubieus antivirusprogramma gaan. Daar kan je maar 1 ding doen: het antivirusprogramma kopen.

Ik heb geprobeerd om een scan uit te voeren met mijn eigen antivirusprogramma, maar ook hier krijg ik de melding dat het besmet is.

Het dubieuze virusprogramma noemt Antispyware Soft.

Wat kan ik doen om dit virus te bestrijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Kijk eens op 'Spyware.com'...

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan het ook een soort mallware virus zijn.....

Een mallware die krijg je als je op een site op een verkeerd knoje hebt gedrukt....

Erg irritant zijn ze maar blijkbaar niet verboden bij de politie....

Mallware software die word niet weggehaald door een standaard antivirus programma .... nee je hebt er speciale software voor nodig....

Het scoren van een Anti-mallware software helpt dan en dan ben je van je probleem af.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet per ongeluk zo n antispyware ding hebben gedownload. Ik heb dat ook eens gedaan. Nooit zoveel virussen kreeg ik gemeld als toen.
Probeer het via configuratiescherm en software te verwijderen. Mij lukte het toen niet.
Ik hoop dat je nog verdere adviezen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt idd op maleware. Het programma Mbam (Malwarebytes) kan dit wel weghalen. Dit is het beste gratis maleware programma dat ik ken. Heeft tot nu toe alles weggehaald wat niet door antivirus (norton, panda, kaspersky, mcafee ed) pakketten werd weggehaald... Dagelijks heb ik ongeveer 3 computers die ik aan de hand van dit programma kan helpen met hun maleware..

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
deze is de beste optie +
Heb je al eens opgestart in de veilige modus zonder internetverbinding? Als je weet waar het virus zich bevindt dan kun je hem mss zo verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik Hitman pro 3, dit programma is erg effectief en vind virussen die andere programma's niet vinden.

Toegevoegd na 14 minuten:
http://www.surfright.nl/nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zelf geen fan van dit programma. Het is te onstabiel, je hebt er haast geen controle over, het draait zwaar en ziet veel dingen als een groot gevaar terwijl dit niet zo is.. Lees anders enkele forums die er ook niet zo over te spreken zijn: http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=87322 http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=91038&highlight=hitmanpro http://www.surfing-safe.com/nl/spyware/hitmanpro.php http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=6964
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitman Pro was vroeger een goed programma, sinds ze commercieel zijn geworden is het niks meer, dus niet gebruiken en zijn veel betere (gratis) programma, zoals MaleWareBytes te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit programma nog steeds goed werken, nu installeert hij tenminste geen trial programma's.
De snelste manier is om je computer op te starten met MiniPE en dan een eerder gemaakte backup terugzetten.

Maar ja, als je nog niet eerdere backups hebt gemaakt. Dan wordt het na deze virus eens tijd. Het kost je niet meer als een 1/2 uur.

---

Ik heb ook eens zo een soort virus gehad. Mijn hulpmiddelen hielp niet en ik heb de computer geformatteerd en opnieuw Windows geïnstalleerd. Ik was er een hele dag mee zoet.

Het voordeel is wel, dat dit je maar 1 keer overkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelste manier is om het programma Combofix te installeren. Deze scant je pc en gehackte websites en verwijderd virussen in windows en in browsers. Het kan zijn dat je PC wordt herstart na een tijdje. Het is zeer betrouwbaar, ik gebruik het al jaren en nog nooit problemen mee gehad.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze tool is uitermate geschikt voor jouw probleem! De melding betekent namelijk dat jouw pc gehackt is, het is te zeggen... de website (beginsite) van je browser is gehackt. Daarvoor is Combofix uitermate geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al eerder hier gemeld, download en gebruik MalwareBytes, deze vindt alles wat de virusscanners niet vinden.
Verwijder daarna je virusscanner en installeer de gratis Avast 4 Home virusscanner, deze houd wel al die troep tegen;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een vreselijk virus!! Kijk er goed mee uit en open zo min mogelijk programma's op je computer, elke keer dat jij een programma opent dringt het virus zich ook in dat programma waardoor die niet meer bruikbaar zijn. Het is een worm en dringt zich tot diep in je systeem.

Ik heb ditzelfde virus gehad, en mijn computer moest na aanraden van 4 computer experts compleet geformatteerd worden. Niets werkte nog. Alles kwijt dus!

Wat je verder ook doet, NIET naar die website gaan van Anti Spyware Soft. Het enige wat ze doen is proberen jou een nep antivirus programma te verkopen voor 50 dollar. Het virus is vrij moeilijk te verwijderen, maar het is wel mogelijk.

Klik op de bronlink om een stappenplan te vinden om het te verwijderen.

Heel veel succes, ik hoop dat je het eraf krijgt voordat het je hele systeem opvreet!