Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat als je op sommige linken drukt virus krijgt??

als ik soms een link krijg dan zeggen me zussen niet erop drukken anders krijg je virus. maar waarom sturen mensen dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
683
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook via de mail?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, Er zijn voor Internet Explorer en een paar andere webbrowser mooie programma's die de site's helemaal scannen (als je ze zoekt bij google) en dan achter elke link zeggen of de site veilig is. Je hebt bijvoorbeeld deze addons voor Firefox: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/938/ (hierbij moet je voordat je een link opent eerst rechter muis knop indrukken en dan zoeken naar: scan with docter web. https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/4548/ (deze toont bij ELKE site hoe gevaarlijk hij is) Deze addons zijn gratis. En je heb ook antivirus-internet-security (die doen precies wat ik als eerste zei), voorbeelden hiervan zijn: AVG internet security
Mcafee internet security
panda internet security Deze programma's zijn wel betaald en redelijk duur voor iemand van jouw leeftijd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat het juist heel mooi verpakt zit...

bijvoorbeeld I love you. Mensen die single zijn, en die een mail krijgen met "i love you", openen die vrijwel meteen om te zien wie er schuil achter gaat.

Maar wat de mensen niet weten is, dat de brief niet "I love you" heet, maar eigenlijk "I love you.exe". Die .exe duidt op een uitvoerbaar bestand, maar ze verbergen de .exe.

Er wordt dus geen brief geopend, of juist wel, maar ook worden er achter de rug speciale commando's uitgevoerd die windows om zeep helpen of informatie van jouw computer willen stelen.

Altijd opletten met bijlages en zeker als ze te opvallend zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Jouw vrienden sturen dus niet met opzet die websites naar jouw door, maar ze weten het gewoon zelf niet dat het gevaarlijke sites zijn.

Zo gaat het ook met hoax. Dat is een nepbericht. Bijvoorbeeld: "installeer geen updates meer van microsoft update want dan gaat je computer om zeep". Daar klopt niets van en de bedoeling is om niemand meer updates te laten installeren".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

vaak weten mensen niet eens dat ze een virus meesturen. dat gaat vaak helemaal via-via . en perongeluk kan het ergens in komen en kan je het weer doorsturen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je hebt ook mallware....als je dan op een vage site hebt geklikt op iets dan werkt je pc helemaal niet meer opeens....

Malware is denk ik niet verboden bij de politie maar waarom weet ik ook niet helemaal

het enige wat er nog overblijft is slim te worden en zo druk je niet op slechte dingen met je muis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan gebeuren als je compute onvolledig beveiligd is.
Je firewalinstellingen niet goed staan of je virusscanner nog niet up to date.
Er zijn echter plenty mogelijkheden een besmetting op te lossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding