Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

luisterd snapchat echt je microfoon af en kan de amerikaanse internet politie echt je camera aanzetten wanneer ze willen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.2K
Reddie
6 jaar geleden
Ben je crimineel dan?
Heb je iets te verbergen waardoor je hier bang voor bent?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat kunnen ze. Nee, dat mogen ze niet. Maakt het ze wat uit? Niet echt, want wat ga je er tegen doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik weet niet of snapchat je microfoon afluistert maar ik weet wel dat de inlichtingendiensten jouw camera en microfoon aan kunnen zetten en afluisteren. En niet alleen de inlichtingendiensten trouwens. Ook veel hackers kunnen dit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is een éénvoudige manier om (mee-)kijken door ongewenste personen/instellingen te blokkeren:
Plak de camera van computer/laptop af met een stukje tape (bijv. pleister. Deze kan je aan één kant lostrekken als je de camera zelf nodig hebt en weer vastplakken als je klaar bent. Het stukje gaas in het midden van pleister voorkomt dat de lens beschadigt raakt.)

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helemaal mee eens. Ik doe dat zelf ook :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding