Safe Online XL is hetzelfde pakket als F-Secure Internet Security.
Het is voor een totaal securitypakket niet bijzonder. Het doet zijn werk goed en vindt zonder problemen malware. Het pakket komt echter niet met bijzondere extra tools, de virusscanner is vrij kaal en in een internet securitypakket mag je een goede firewall verwachten.
Met name de kern van het programma is kwetsbaar voor aanvallen.

Onafhankelijke testlaboratoria geven het de score: goed, niet geweldig.

Je kunt beter een gratis programma als Avast, Avira of AVG gebruiken.
Of betaald: internet securityprogramma's als Bullgard, Norton, Bitdefender of mijn favoriet Kaspersky.
SimonV
7 jaar geleden
Ik ben het oneens met het antwoord van SimonV. Safe Online XL is niet hetzelfde als F-Secure Internet Security maar hetzelfde als F-Secure SAFE. Het biedt dus niet alleen bescherming voor de Windows PC maar ook voor de MAC en smartphones en tablets (momenteel alleen Android, binnenkort iOS). Voor het PC gedeelte is inderdaad sprake van Internet Security.
De virusscanner is juist uitermate goed, misschien niet veel toeters en bellen maar dit is om het juist eenvoudig te maken. De kracht zit onder de motorkap (Deepguard. Het feit dat er geen uitgebreide firewall in zit klopt, dit wordt afgedekt door Windows.
De kwetsbare kern die SimonV beschrijft?? Erg benieuwd wat hiermee bedoeld wordt maar ik kan het niet bevestigen.

Het wereldwijde testorgaan AV-test.org heeft de scanning engine van F-Secure reeds 5x uitgeroepen tot beste product. Op het gebied bescherming, prestatie en gebruik scoort F-Secure altijd erg goed. Dus het niet geweldig vind ik hier niet gepast.

Gratis software bestaat niet, je krijgt dan gewoon niet dezelfde functies en niet vaak (genoeg) updates. Ook de gratis aanbieders willen vervolgens meer aan je verkopen. Ziggo Safe Online XL is echter een compleet pakket dat je gratis krijgt bij bepaalde abonnementen van Ziggo/Vodafone, dus niet achteraf bijbetalen voor meer functies of meer updates.

Je begrijpt natuurlijk wel aan deze reactie dat ik dicht bij het vuur zit van dit product. Ik hoor mensen nu denken "Wij van WC-eend adviseren WC-eend" en dat begrijp ik. Normaal reageer ik niet op een forum product maar nu vind ik echt dat SimonV e.e.a. te donker schetst, vandaar deze reactie.

Veel plezier en veiligheid met Safe Online.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Tja, "wij van WC-eend": "De scanning engine van F-Secure beste product." Het gaat natuurlijk niet alleen hierom, maar om het totaalplaatje. "Geen firewall, wordt afgedekt door Windows." De firewall van Windows is niet geweldig. Dat is dus een slechte keuze. "De virusscanner is juist uitermate goed." De Consumentenbond denkt hier anders over: Secure Safe (2017) is een redelijk presterend beveiligingspakket zonder veel extra's. Het gebruikt de Windows-firewall, met een paar kleine verbeteringen. Als betaald pakket zijn er betere opties. Sommige internetproviders bieden het gratis aan en dan is het een alternatief voor andere gratis scanners.
https://www.consumentenbond.nl/virusscanner/producten/f-secure/safe-2017 F-Secure scoort bij totaaltests nooit hoog, bij TopReviews slechts de tiende plaats. Ik vrees dat je door je antwoord alleen nog meer hebt aangetoond hoe matig het programma is... ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@SimonV: dank voor je reactie
1) WC-eend: goede inkopper na mijn voorzet