Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het veilig om de temp map op je PC te verwijderen?

Of op z'n minst de inhoud ervan? Ik heb namelijk een SSD in mijn PC zitten van 232 GB. Alleen heb ik daar nu nog maar 3 GB van vrij. Nu liet het programmaatje TreeSize me weten dat de temp folder (C:\Windows\Temp) 118 GB(!) bevat. Dat is zowat de helft van mijn totale opslag. Is het veilig om die map leeg te halen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Met name bestandjes getiteld cab_****_* nemen ontzetten veel GBs aan ruimte in (op plaats van sterretjes verschillende getallen)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, je kunt deze map gerust verwijderen.
De map heet niet voor niets "temp": deze wordt alleen gebruikt voor tijdelijke bestanden, die bijvoorbeeld bij een installatie of update achtergelaten worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zullen misschien wat bestanden blijven staan die je niet kan verwijderen, omdat Windows die op dat moment in gebruik heeft, maar dat is geen ramp.
(Lees meer...)
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt ook eerst de Wizard Schijfopruiming (of "Disk Cleanup" in het Engels) draaien. Kies dan voor de C-schijf en laat 'm even pruttelen, dan komt 'ie met opties wat je kunt legen. Daar staan ook "Temporary files" bij, en nog wat ander spul dat mogelijk weg kan. Draai hem daarna nog een keer maar kies dan ook voor Clean up "System Files" ("Systeembestanden opruimen" of zo in het Nederlands?).

Andere antwoorden (1)

De inhouw van de temp map kan je verwijderen. De map zelf zou ik laten staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding