Wat is 4chan?

Ik weet ongeveer wat 4Chan is maar niet precies, maar er staat dat 4Chan niet aansprakelijk is voor de schade die je oploopt, wel schade zou je dan kunnen oplopen? Kan je computer schade krijg?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het is een soort open "forum" waarvoor je je niet hoeft in te schrijven, en dus anoniem kunt posten. Meestal foto's waar dan commentaar op komt.
De schade waarvoor 4chan zich indekt, is vooral die die kan ontstaan door bijvoorbeeld het overnemen en elders publiceren van je foto's, rotopmerkingen, je bana verliezen omdat je naaktfoto's uitlekken, dat werk. Vrij standaard dus eigenlijk.

Voor schade aan je computer zijn ze natuurlijk sowieso niet verantwoordelijk ; je moet altijd opletten met wat je binnenhaalt / download, en het platform zelf zal geen rommel verspreiden. Maar wat de gebruikers doen, tja, daar zijn zij dus niet verantwoordelijk voor.

Net zoals Goeievraag niet verantwoordelijk is voor, bijvoorbeeld, de gevolgen van een kwakzalfadvies op een medische vraag dat wordt opgevolgd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus het is alleen gevaarlijk voor je pc als je dingen download?
BarendV
7 jaar geleden
Het is ook gevaarlijk voor je geestelijke ontwikkeling vooral als je jonger bent dan 18. Want, "what has been seen cannot be unseen", oftewel als je iets ziet, kun je dat nooit meer van je geheugen wissen. Zo zijn er foto's en filmpjes die te goor en extreem zijn dat je daar jaren psychisch last van kunt hebben. Onderschat het niet.