wat is de beste optie voor windows 10 om in te stellen als netwerk? Een particulier netwerk of een openbaar netwerk?

Zie ook het plaatje voor meer duidelijkheid!
Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je zit gewoon thuis dus het is geen openbare verbinding
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dus er kunnen ook geen computers van buitenaf op mijn laptop inbreken via deze verbinding?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat kan altijd als je aan internet hangt. Wat voor verbinding je ook hebt. Maar als particulier netwerk moeten ze er in ieder geval nog moeite voor doen.
capthavoc
8 jaar geleden
in principe heeft het netwerk
niet specifiek met alleen de internet verbinding te maken maar met het makkelijker communiceren met de pc' s binnen je netwerk. Dus zeg maar dat je makkelijk mappen en bestanden printers ed kan aanspreken op andere pc[s dan daar waar op je nu werkt
ze behoren tot dezelfde werkgroep en kunnen dat
binnen hetzelfde netwerk achter dezelfde router Een openbaar netwerk bied je "alleen" internet toegang. en dan meestal ook nog beperkt en niet of nauwelijks toegang tot je netwerk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kies gewoon de juiste optie.