Is www.paypal-opwaarderen.nl veilig of niet?

PayPal kun je al een tijdje via iDeal opwaarderen op de website https://www.paypal-opwaarderen.nl

Maar bij benaderen van de website geeft Kaspersky antivirus aan dat dit mogelijk een zgn. phishing website is en weigert mij de toegang tot de website.

Ik heb erop gegoogled, maar kan niets vinden dat het niet veilig zou zijn.

Is deze website nu wel of niet veilig?

Toegevoegd na 34 minuten:
Het gaat om de url https://www.paypal-opwaarderen.nl/nl/opwaarderen/betaling welke bij geld overmaken via iDeal wordt geblokkeerd door Kaspersky.

Toegevoegd na 1 uur:
Op de een of andere manier wordt de url niet volledig in de vraag gezet:
https://www.paypal-opwaarderen.nl/nl/opwaarderen/betaling

Toegevoegd na 1 uur:
Ik gebruik de laatste versie van Kaspersky Internet Security 2016, versie 16.0.0.614 (c)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
22.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
je kunt PayPal gewoon koppelen aan je bankrekening, dan heb je dit helemaal niet nodig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja weet ik, en dat vind ik dan weer niet veilig. Buiten de PayPal koppeling naar je bankrekening wat een groot veiligheidsrisico met zich meebrengt (wat als dat wordt gehackt?), heeft PayPal altijd de mogelijkheid om bedragen af te schrijven van je bankrekening en heb ik er geen controle meer over. Verhalen genoeg te vinden daarover. Geld overmaken met iDeal is sneller dan een bankoverschrijving, waar je bij die laatste 1-2 werkdagen moet wachten en ingeval het weekeinde nog langer...
Het geeft ook de mogelijkheid om een PayPal rekening te hebben die je zelf beheert, zonder dat er geld wordt afgeschreven van je persoonlijke bankrekening door PayPal.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jackall, Ik heb PayPal weggedaan, kreeg onaangename en opdringerige e-mail via Hotmail
iDeal is supersnel en overzichtelijk voordat je clickt op akkoord.
Soms rekende PayPal voor een betaling of de klant kreeg minder, iDeal is gewoon de precieze boter bij de juiste vis.
SimonV
8 jaar geleden
@Jackall
Precies mijn motieven om niet aan bankrekening te koppelen.
Terugstorten van PayPal via iDeal naar je bankrekening kost overigens € 5,-.
Voor mij een reden om geld via bankoverschrijving over te maken. https://www.money2.nl/support
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@JoanDArc: Alhoewel mijn vraag daar niet over gaat, wil ik wel even reageren.
iDeal is voor de klant een perfect betaalmiddel. Maar de ontvangende partij draagt voor iedere betaling vaste transactiekosten af. De kleine internetbedrijven werken daarom liever met PayPal.
Ook kan een transactie met iDeal niet worden teruggedraaid, bij Paypal heb je dan nog kopersbescherming.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Jackall, PayPal vergoedt niets zelf, zij halen het van de rekening van de verkoper af. Als er geen geld op het PayPal account staat, krijgt de koper niets terug. Gebakken lucht kost alleen geld.
Paypal biedt schijnzekerheid. Als de verkoper een bewijs van verzending kan overleggen wordt de transactie niet teruggeboekt, er vindt geen terugbetaling plaats. Lees de gebruikersovereenkomst en zeker "sectie"13.5
of neem contact op met de webwinkel
http://www.kaspersky.com/nl/about/press https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/ua/useragreement-full#13
Kaspersky heeft geen thuiswinkel waarborg
.

Het beste antwoord

De site is veilig: PayPal adviseert zelf hier geld bij te storten:
"Als u al een PayPal-rekening heeft, volgt u onderstaande stappen: Ga naar www.paypal-opwaarderen.nl. "

Toegevoegd na 6 minuten:
Kaspersky Internet Security geeft bij mij overigens geen waarschuwing.

Toegevoegd na 45 minuten:
.... ook niet als ik KIS inschakel voor Paypal.
Het lijkt mij een probleem van Kaspersky. Ikzelf heb Kaspersky uitgeschakeld staan bij PayPal omdat overboeken niet lukt. Zonder waarschuwing stopt de transactie. Er staan wel wat tips op internet als nieuwste versie downloaden etc. maar niets helpt...
Via Kaspersky -> Veilig Bankieren kun je PayPal uitsluiten van de veiligheidscheck.

Toegevoegd na 3 uur:
Mogelijke oplossingen:
- neem contact op met Kaspersky over deze melding.
- misschien krijg je door malware deze waarschuwing.
Scan je computer dus veiligheidshalve met Malwarebytes (kies gratis versie).
https://www.malwarebytes.org/
en
AdwCleaner
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, Terzijde: bij Erik Diepering en Paypal gaat voor niks alleen de zon op.
iDeal is altijd gratis en ook veilig
https://www.ideal.nl/ontvangen/
SimonV
8 jaar geleden
@JoanDArc
Bedankt voor je (nog virtuele) plus.
Voor niks gaat inderdaad de zon op: terugstorten van PayPal via iDeal naar je bankrekening kost € 5,-.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En de zon onder kost nog € 5,--
De NS-plussen hebben vertraging, maar die komen wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@SimonV: Mijn systeem is superclean ☺, maar ik zal iig contact opnemen met Kaspersky.