Snap met virus erin geopend, Hoe kan ik voorkomen dat ik dit virus ook onbewust doorstuur naar mijn Snapchat-vrienden en hoe kom ik er vanaf?

Hoi,

Ik heb zojuist een snap van iemand ontvangen dat erg lijkt op een virus. Ik heb het dus geopend, maar wat moet ik nu doen?
Hoe kan ik voorkomen dat ik dit virus ook onbewust doorstuur naar mijn Snapchat-vrienden en eigenlijk nog belangrijker, hoe kom ik er van af?

Hopelijk kan één van jullie hier antwoord op geven.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Met een 'snap' bedoel ik dus een foto van één van mijn contacten die naar mij is gestuurd op de applicatie Snapchat en die ik heb geopend.

Toegevoegd na 24 minuten:
Overigens weet ik niet zeker of het om een virus of om een hack gaat. De 'snap' was geen foto maar een afbeelding met een naam van een of andere website en erbij stond iets omtrent het kunnen hacken van anderen als je 'zus en zo' zou downloaden. Wat er precies stond kan ik helaas niet vertellen omdat ik daarvoor de snap niet lang genoeg heb kunnen bekijken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Via Snap kan je geen virussen verzenden. Dit zijn alleen afbeeldingen en aangezien er via snap ook geen hyperlink (link naar een site) aan die afbeelding gekoppeld kan worden hoef je je geen zorgen te maken.

Toegevoegd na 44 seconden:
Wanneer je overigens nog niet gerust bent kan je altijd nog een virusscanner downloaden op je telefoon en hem laten scannen.