Hoe kan ik internetgebruik beperken per gebruiker op een laptop met Fritzbox 7360?

Ik heb een Fritzbox 7360. Mijn twee kinderen gebruiken één laptop. Ze hebben afzonderlijke Windows login-namen. Ik wil hun internet beperken zodat ieder kind niet meer dan 2 uur per dag op internet kan. Is het mogelijk om de Fritzbox zó op te stellen dat individuele Windows gebruikers (in plaats van individuele toestellen) geblokkeerd kan worden? Ik gebruik de laptop ook, maar ik wil niet dat mijn internet beperkt word.

Ik heb een programma gedownload genaamd "FRITZ!Box ChildProtection", maar als ik het installeren krijgen ik geen extra opties om uit te kiesen, en de Windows gebruikers verschijnen niet als afzonderlijke gebruikers in Fritzbox.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Per ingelogde gebruiker kun je dat niet instellen, wel per aangesloten apparaat.
En dan kun je ook geen tijdsduur instellen van bijvoorbeeld 2 uur, maar wel weer een periode, bijvoorbeeld 14:00 - 16:00

Ga naar Internet -> Filters -> Tab 'Access Profile'
Selecteer een nieuw profiel maken -> en selecteer dan 'restricted'
Kies de periode waar apparaten gebruik mogen maken van Internet.
Kies daarna Tab 'Parental Control' en selecteer de bewuste apparaten die onder het nieuwe profiel moeten vallen, en selecteer daar het juiste profiel.
Jouw Laptop hou je op het standaard profiel zodat deze altijd Internet houdt.