Kan door mail aan groepen met bcc te verzenden het risico op virussen kleiner worden?

Krijg tegenwoordig nogal veel mail die tegelijk gericht is aan een grote groep. Ik zie al die mailadressen en vraag me af of je computer hierdoor niet meer risico loopt op virussen. Is het zo als je de mail aan jezelf stuurt en voor de rest met bcc je dit risico beperkt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet zozeer op virussen (ook wel) maar vooral op spam.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spam_(post)

Antwoorden (1)

Ja, daar heb je gelijk in.

Ik heb altijd een hekel aan die mailtjes met een heleboel adressen. Deze zijn niet schadelijk voor je computer en er komen geen virussen mee, maar ze kunnen in handen vallen van adressenverzamelaars, die er minder goede bedoelingen mee hebben. In het verleden (misschien nog wel) waren er zelfs adressenverzamelaars die speciale kettingmails verstuurden om zoveel mogelijk adressen binnen te krijgen. Zo'n verzameling E-adressen is geld waard. Ze kunnen gebruikt worden om spam naar te sturen, maar inderdaad ook om mailtjes met virussen (of links daar naar toe) te sturen.

Als ik zo'n mail binnen krijg, verzoek ik de afzender vaak om voortaan bcc te gebruiken. Heel veel mensen kennen die mogelijkheid niet. Is ook prettiger voor geadresseerden, die niet willen dat iedereen hun E-adres te weten komt.