Hoe kan ik zorgen dat niemand meer mijn .VBS script kan openen?

Ik heb een programmaatje gemaakt waar je van alles mee kan, waaronder het te openen. Weet een van jullie hoe ik ervoor zorg dat niemand meer mijn script kan openen, zoals maken naar .exe en welke bestanden heb ik daar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een .vbs script is een script-taal. Typisch daarvoor is dat je de programmacode als ascii-bestand aanbiedt.

Kort gezegd kun je dat script dus niet compileren tot een .exe bestand.

Maar...

.vbs scripts lijken qua taal sterk op VisualBasic van Microsoft. Wanneer je een VisualBasic programmeer omgeving (ook als onderdeel van VisualStudio verkrijgbaar) aanschaft dan kun je je script met weinig veranderingen compileren tot een .exe

Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de professionele versie, maar de onderstaande link suggereerd een gratis "express" versie. Wellicht volstaat die ook.
http://microsoft-visual-basic.nl.softonic.com/