Ik krijg bevestigingsmails van sekssites, wat nu?

Ik krijg opeens bevestigingsmails van sekssites accounts die ik nooit heb gemaakt. Op die account staat ook precies mijn haarkleur en woonplaats, iemand doet dit dus expres op mij mailadres. Ik vind dit vervelend en eng. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Woonplaats is snel te herleiden tegenwoordig via internet krijg ik ook altijd aanbieden uit mijn stad. (terwijl ik dit nooit ergens heb opgegeven). Wat betreft haarkleur weet ik niet misschien is het toeval bijv. 75% brunettes. Ik zou er in iedergeval niet op ingaan of nog meer informatie prijsgeven is misschien een trolactie om informatie te ontfrutselen en als het echt ernstig wordt de politie inschakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry wat ik mij net bedenk en ik hoop niet dat je schrikt iemand in jouw omgeving die je kent...? Ik hoop het niet voor je hoor in dat geval zou ik zeker de politie waarschuwen en proberen te achterhalen van waar de berichten worden vertuurd (alwhoewel dat moeilijk zal zijn) of IP adres achterhalen. In later fase misschien een fake set up doen om achter zijn of haar identiteit te komen.

Antwoorden (4)

Als ze ook de betaling gedaan hebben, er lekker van genieten totdat de abonnements periode verstreken is. Daarna afmelden via de link in het mail bericht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet bevestigen, als je dat niet doet kan er volgens mij niemand van een sekssite contact met je opnemen. Als er al echt een account is, dan kun je deze ook weer verwijderen, daarvoor staat er of een link in de mail of op de site. En ik zou je mailadres veranderen, kan bij je instellingen geloof ik. Wat er zeg maar voor @ staat. Iemand kan dit namelijk alleen hebben gedaan als ze jouw mailadres kennen. Als je dat niet lukt, dan gewoon een nieuw mail-account maken. Als het nou echt eng vindt en het heel vaak gebeurd zou ik naar de politie gaan. Zij kunnen je vast helpen! Succes!

Toegevoegd na 59 seconden:
*als je het
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten eerste zou ik zo snel mogelijk het wachtwoord van je email account veranderen
zeker als het om accounts als gmail of hotmail of yahoo o.i.d gaat
Kijk ook even naar je andere settings na zoals je 06 nummer je geheime vraag je alternatieve email adres etc
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heeft toch niets met het ww van je emailaccount te maken?
Aangifte doen bij meldknop .nl

http://www.meldknop.nl/?utm_source=Vraaghetdepolitie&utm_medium=Button&utm_term=meldknop&utm_campaign=Meldknop