Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 2 malware bestanden op mijn computer staan (PileFile en Oxy), iemand die weet hoe ik deze kan verwijderen?

Als ik probeer om deze programma's te verwijderen via configuratiescherm of CCleaner, krijg ik deze melding:

"You do not have sufficient access to unintall Oxy/ Pilefile. Please contact your system adminstrator."

Ik heb al een scan gedaan met malwarebytes, maar dat heeft dit probleem ook niet opgelost...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
910
fremar
10 jaar geleden
http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/529929/uninstall-pilefile-and-oxy/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik had die link al gevonden, maar die persoon op dat forum gaf precies enorm veel dingen aan die je moest installeren dat ik dacht, ik vraag het hier ook nog even om te zien of er mensen zelf al ervaring mee hebben gehad.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor hardnekkige malware gebruik ik Combofix. Het wordt wel eens behoorlijk afgekraakt maar het werkt grondig. Je kunt het na de schoonmaakactie dus ook verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vrees dat je daar een anti-virusprogramma voor nodig hebt, een betaalde of een gratis (bijv. Avast).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik was dit blijkbaar vergeten melden bij mijn vraag omdat ik het zo vanzelfsprekend vond, ik heb natuurlijk een antiviruprogramma. Had eerst Avast en heb nu terug AVG. Dus daar heb ik natuurlijk ook scan mee gedaan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding