Hoe voorkom ik onverwachte advertenties op mijn laptop en wat is de oorzaak?

Als ik na een tijdje mijn laptop niet gebruikt heb en hem van de Standby-stand haal, zie ik opeens een extra tabblad openstaan op internet. Op zulke pagina's staat alleen een advertentie. Bijvoorbeeld van een jackpot.

Het valt me op dat iedere keer als ik internet open liet staan voordat ik wegliep, zo'n pagina verschenen is. Ook heb ik de laatste tijd een aantal keer een melding gehad dat er een bekende phishingwebsite was gedetecteerd en dat het was geblokkeerd. Misschien dat dat ermee te maken heeft, dacht ik.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je een virus hebt dat deze advertenties opent. Zet je internet uit en scan de laptop grondig ( Bijvoorbeeld met HitMan PRO ). Als dit niet het geval is moet je addons installeren voor je browser. AdBlock Plus ondersteund veel browsers.