Adware is een virus dat je computer volgooit met reclame (zichtbaar en onzichtbaar), zodat de virusmakers heel veel geld van het advertentiebedrijf krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is kortom gewoon een virus, schadelijke bestandsdelen. Het beste is meteen verwijderen maar dat heb je dus al gedaan :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is als malware (doet schade aan je systeem en probeert je te belazeren), maar dan in de vorm van een stukje software dat advertenties laat zien, bijvoorbeeld tijdens het browsen van het Web.