Hoe kan ik een IP-adres achterhalen van een afzender van een e-mail die ik ontving op Yahoo mail?

Hallo,
Ivm. internetoplichting, ben ik op zoek naar een e-mailadres van een persoon. Hij stuurde weliswaar telkens via marktplaats (dus niet direct via zijn e-mailaccount).

Kan ik nergens 'volledige headers' zien in Yahoo mail?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat moet je dan met alleen een IP adres? Via outlook.com [voormalig hotmail] weet ik wel hoe dit gaat,maar ik weet niet of dit bij yahoo mail hetzelfde gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan beter kontakt op nemen met marktplaats en daar melding maken van oplichting want met alleen een ip adres ga je niet veel beginnen, je kan hooguit het ip adres van zijn provider achterhalen maar daar kun je niks mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Mijn vraag was niet zozeer of - en zo ja - wat aan een IP-adres heb. Mijn vraag was meer hoe ik het kan achterhalen. Ik zit nl. een internet-aangifte in te vullen, waarbij ze het ip-adres vragen van de mailer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen of het met yahoo hetzelfde gaat als Hotmail/outlook.com Hiervoor ga je met je muis op de mail staan en klik dan rechtermuisknop.
Dan klik je berichtenbron weergeven en daar moet dan ergens het ip adres tussen staan.
SimonV
10 jaar geleden
Ik betwijfel of je zijn IP-nummer krijgt. Als de mail via Marktplaats gaat, krijg je waarschijnlijk het IP-nummer van Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heb je gelijk in SimonV.

Antwoorden (1)

Ja die kun je zien, echter heb je niets aan deze headers.
Dit zullen namelijk de ip adressen zijn of van de yahoo, of van de marktplaats servers. Helaas zul je via marktplaats moeten nagaan wie er achter dit ''anonieme" adres zit.