Hoe kom ik van automatisch geopende tabbladen met advertenties af?

Ik heb al een tijd het probleem dat mijn internet automatisch nieuwe tabbladen opent met reclame. Ik heb al eens op de link nagezocht en kwam erop uit dat het spyware is. Ik weet niet hoe ik er vanaf kom, ik heb al eens geprobeerd een anti-spyware programma te downloaden, maar die vond het niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer deze maar eens...daarna wat anders proberen...misschien systeemherstel, er zijn vele opties.

Antwoorden (2)

Het gaat waarschijnlijk om spyware of malware. Het is ook mogelijk dat het in de vorm van een soort toolbar is in je browsers. Kijk dus ook in je browser of je daar ook vreemde add-ons ziet staan.

Voor het zoeken en verwijderen van malware of Spyware kun je MalwareBytes gebruiken. Als je het daarmee niet vind probeer dan AdwCleaner (http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner).

Je kan ook eens kijken welke programma's Revo Uninstaller op je PC aantreft. Misschien zie je dan iets staan wat niet op je PC thuishoort. Met Revo Uninstaller kun je programma's grondig verwijderen.

Verder is het aan te raden een goede virusscanner te gebruiken. Update je virusscanner en doe een volledige scan.

Toegevoegd na 7 minuten:
De juiste link voor AdwCleaner is
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
(zonder het / erachter blijkt de link niet juist te werken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar is een handig tooltje voor, genaamd: Adblock.