Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe haal ik een virus van me pc met avast?

laaste tijd run ik veel scans uit, maar als k mijn pc wil uitdoen krijg ik hem niet uit om dat die rot virus erop zit. Hoe kan ik hem verwijderen met Avast?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Avast updaten en daarna je pc volledig laten scannen. Als Avast het virus vindt kan het worden verwijderd. Het is ook mogelijk dat het een nieuw virus is wat Avast nu nog niet herkend. Als het met Avast niet lukt kun je Avast verwijderen en het met een andere goede gratis virusscanner proberen, bijvoorbeeld Avira.

Als Avast geen virus kan vinden dan kan het ook gaan om Malware of Spyware. Gebruik dan MalwareBytes voor scannen en verwijderen van Malware of Spyware.

Gebruik in ieder geval altijd een goede gratis virusscanner, die je regelmatig update. Gebruik daarnaast ook de Windows Firewall.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als avast je virus niet vind kun je een andere scanner proberen. Bijv. AVG Free. Of beter je download Hitman Pro. En laat je complete computer scannen.
Maar hoe weet je zo zeker dat het een virus is? Misschien is het wel een corrupt programma? En is het een kwestie van in je taakbeheer een proces uitschakelen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak met Avast een opstartscan (op het zwarte scherm) dan komt ie vast wel een of meer besmettingen tegen. En deze laat je gewoon automatisch verwijderen. Het duurt wel even maar dan weet je zeker dat het geen virus is. Avast wordt meerdere keren per dag bijgewerkt, dus als die het niet vind?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding