Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Spam mail verzonden onder mijn naam, wie heeft er een virus verzender of ontvanger?

Het is iets anders als normaal... Er is een mail verzonden van af mijn hotmail account naar mijn ma. Als verzender staat er mijn naam en mijn OUDE e-mail adres.

Microsoft accounts en hotmail account zijn eigenlijk het zelfde. Ik gebruikte mijn hotmail account nooit, maar die van microsoft wel. Ik heb een halfjaar geleden dus het door hotmail gegenereerde e-mail adres verwijderd en vervangen door mijn gmail adres. Nu keek ik laatst weer op hotmail en zag dat ik in een hotmail venster gewoon mails kan verzenden van af mijn gmail account. Hoe kan dat?

En nog gekker is dat de spam mail verstuurd is onder het oude hotmail adres dat eigenlijk gewoon al een half jaar (zo ver ik weet) niet meer bestaat. Ik kan er in ieder geval ook niet meer mee in loggen.

Dus twee vragen: Hoe is het mogelijk dat ik in hotmail mails kan verzenden met als verzend adres gmail (in browser)?. En hoe kan het dat een spam mail mijn oude adres gebruikt?

Toegevoegd na 1 minuut:
OOOO ja, ik werk eigenlijk ook nooit in of met mijn microsoft account..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedereen kan email versturen met ieder emailadres als afzender. Je hoeft dus geen toegang tot een bepaald email-account te hebben om dat email-adres als afzender in te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding