Hoe verwijder je een foto van jezelf op iemand anders zijn profiel op Facebook?

Hoe verwijder ik een foto van mezelf op iemand anders zijn Facebook? Als diegene mijn foto niet wil verwijderen is dit tog privacy schending. Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.7K

Antwoorden (2)

Je kan iemand rapporteren zodat hij/zij de foto gaat verwijderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
u kunt een 'privacy klacht' indienen. Daarvoor heeft u wel een facebook account nodig,
dan gaat u naar het profiel van degene waar de foto op staat en klikt u op de foto.
Links onder de foto zult u zien staan:
Deze foto taggen
Delen
Downloaden
Deze foto rapporteren
U klikt op deze foto rapporteren, en vervolgens selecteert u de optie Ik vindt deze foto van mij niet leuk, of de foto valt mij lastig, vervolgens kijkt facebook erna
en zal hij in uw geval waarschijnlijk verwijdert worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal eens met Ariane.

Maar.... houd er rekening mee dat de moderators van Facebook duizenden, en waarschijnlijk veel meer nog dan dat, gerapporteerde fotoos, posts, enz. enz. binnen krijgen dus houd maar niet je adem in, het kan wel eens heel heeeeeeel lang duren voor er iets aan gedaan wordt, en dan ook nog, ALS er iets aan gedaan wordt.

Zodra een foto op het www wordt geplaatst is het zo goed als onmogelijk het eraf te krijgen.

Lang verhaal kort: wanneer je iets op het web plaatst, is het foetsie, weg, verdwenen uit jouw controle, en zweeft in cyber space. Denk niet dat JIJ controle hebt over wat je op je eigen FB page plaatst want door het op FB te zetten is het zogezegd vogelvrij.

Succes!