Is het mogelijk om mijn Exel bestanden in te kijken op mijn computer bij een inbraak van buiten af?

En zo ja, ook als ik dit Exel bestand beveilig met een wachtwoord?
Ik wil daar namelijk al mijn wachtwoorden in gaan opslaan.
Ik heb ondertussen een heel boekje vol met allemaal verschillende wachtwoorden.
Regelmatig moeten ze ook nog vervangen omdat ze te oud zijn.
Hierdoor is het een chaos geworden en ben zodoende lang op zoek naar een van mijn wachtwoorden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een betere oplossing is het gebruik van Password save (zie link). Ik gebruik dat ook, het is gratis en heeft ook nog wat funtionaliteit waarmee je dingen kunt indelen enzo. Daarnaast kan een hacker die op je pc komt ook in no time je password van je excel hacken. Hierbij is dat wat lastiger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een Excelbestand niet beveiligt, kan iedereen het openen. Maar dan moet de inbreker eerst nog toegang zien te krijgen tot je pc.

Een oplossing zou dan weer zijn het Excelbestand zelf te beveiligen met een wachtwoord. Het grote risico is dan natuurlijk, dat wanneer je dit wachtwoord kwijtraakt, je zelf niet meer in je eigen Excelbestand kunt.

Ik weet niet hoe 'sterk' de beveiliging van een Excelbestand met 'sterk' wachtwoord is, maar een gewone gebruiker kan er in ieder geval niet meer in.
11 jaar geleden
Ik heb al mijn paswoorden in een Excel file maar het is evident dat u die file niet "Paswoord of Password" moet noemen want dat ligt voor de hand.
Ook in de file die woorden niet gebruiken.
U moet natuurlijk die file beveiligen met een paswoord maar anders dan uw paswoord om in te loggen.
Gebruik als basis een terugkerend iets en maak daar dan variatie op door er dan letters en cijfers aan toe te voegen.
Schrijf te herinnering dan in die file "basis" met de nieuwe extensies.
Bv.: als basis gebruikt u bv "Artist" maar in een toepassing heeft u als paswoord "ArtistEn-Dan_1". Dat paswoord kan u dan opslaan als "basisEn-Dan_1"
Sla dit basiswoord "Artist" nooit op in die file.
Dit zijn een paar tips om toch veilig uw paswoorden op te slaan in Excel of andere file.