Hoe verwijder je Adware:Win32/PriceGong?

Sinds vandaag geeft Windows Defender een waarschuwing dat er kwaadaardige malware op mijn PC zit, namelijk Adware Win32/PriceGong. Er wordt aangeraden het te verwijderen (via datzelfde Windows Defender) Dat doe ik dan en er wordt dan gezegd dat het systeem is opgeschoond en dat het systeem opnieuw opgestart moet worden Elke keer komt het echter weer opnieuw terug. Op Google las ik dat dat juist het probleem is, het is bijna niet weg te krijgen en daarbij kan het behoorlijke schade aanrichten. Wie kan mij op duidelijke en eenvoudige wijze uitleggen hoe ik dit definitief van mijn systeem af krijg? Dus niet in al te moeilijke termen en graag stap voor stap als het kan...? Mijn dank zal groot zijn:-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Start > Configuratiescherm > Programma's verwijderen > En dan tik je de naam in

Het beste antwoord

Win32/PriceGong is inderdaad Malware met een middel-laag risico.
Als het goed is is er gewoon een programma geïnstalleerd op je PC, moet je ook in je taakbalk kunnen zien.
Vaak worden deze programma's geïnstalleerd omdat je ergens op een website heb geklikt of omdat je een programma heb geïnstalleerd waarbij dit als "extra" werd "meegeleverd".

Relatief makkelijk te verwijderen, want er wordt een uninstaller "meegeleverd" bij de installatie. Dit kun je via configuratiescherm/programma's en onderdelen zien. programma zal tussen je andere programma's instaan. Klik erop en op "verwijderen" en klaar ben je (als het goed is:))

Kijk maar even op de Microsoft site: http://www.microsoft.com/security/portal/threat/encyclopedia/entry.aspx?Name=Adware:Win32/PriceGong daar zie je alles over dit malware programma. (Ook hoe te verwijderen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Had dit probleem ook.
Telkens kreeg ik ook dit bericht en probeerde het van mijn computer te verwijderen.
Uiteindelijk is het gelukt.
Dit programma zat gekoppeld aan een spelletjesprogramma dat ik gedownload had.
Weet niet meer de juiste naam. Maar de programmatitel begon Games.
Heb dit programma via het Configuratiescherm (dan Programma's en Software)opgezocht en heb het verwijderd.
Daarna geen melding meer gehad van Windows defender.
Misschien is dit bij u ook het geval.
Succes.