Kan microsoft misbruik maken van accountgegevens in windows live mail?

Ik gebruik WLM en importeer daarin de mail van meerdere mailaccounts naast mijn Hotmail account. Kan microsoft (of een andere partij) hier misbruik van maken? Wordt de inhoud van WLM ook ergens in een (afgeschermde) cloud bewaard?

Toegevoegd na 6 dagen:
Als toevoeging: ik vraag me dus vooral af of de gegevens van die andere mailaccounts ook voor hotmail/outlook/WLM/microsoft toegankelijk zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo klein is die kans niet als het van binnenuit gebeurt en als ze van wikileaks een aanvalletje opzetten is het al helemaal snel gepiept. Wat Microsoft sowieso al doet is gebruik maken van je surf gedrag maar ga er maar niet vanuit dat ze iedere persoon in de gaten gaan zitten houden. WLM content wordt wel degelijk bewaard ja. Hetzelfde principe als dat de Politie bijvoorbeeld een jaar na een onderzoek een SMS kan sturen wie er op dat tijdstip binnen een bepaalde straal van een misdrijf was. Privacy bestaat niet meer... De kans dat er met jou WLM account gerommeld wordt lijkt me echter 0,01% tenzij je het account misbruikt voor spam doeleinden. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan, maar daar zou ik niet van uitgaan.
Ze zijn een grote miljoenen bedrijf met veiligheids certificaten.
Wat wel kan is dat de database waar alles in opgeslagen is gehackt word.
Maar zo'n kans is klein.