Ik denk dat mijn laptop een virus heeft, maar Norton verwijderd hem niet, wat te doen?

Ik krijg telkens pop-up schermen, en daarom heb ik zojuist een volledige norton scan gedaan. En daar komt een bedreiging uit, maar het lukt Norton niet hem te verwijderen, wat moet ik nu doen? Ik heb echt totaal geen verstand van computers.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het virus heet Trojan.Gen.2

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Malwarebytes' Anti-Malware is inderdaad een goeie. Ik gebruik deze ook, in combinatie met Super Anti-Spyware. Beiden zijn gratis. Ik weet niet precies welk Norton pakket je hebt, maar de genoemde twee tooltjes zijn gespecialiseerd in spyware, waar Norton zich vooral richt op virussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

waarschijnlijk heb je geen virus maar een malware
probeer eens
malwarebytes
desnoods in veilige modus met netwerk mogelijkheid opstarten
en downloaden en installeren en laten scannen.
capthavoc
11 jaar geleden
Google op "online virusscanner" en draai er een van bijvoorbeeld die van Trendmicro.

Trojan.Gen.2 is overigens een vies virus hij stuurt gegevens van jou PC naar huis.
Draai ook even superantispyware.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb laatst ook zo'n "paard"als virus gehad.De trojan is zeer hardnekkig, uiteindelijk heb ik mijn pc helemaal schoon laten maken omdat ie niet meer werkte en uiteindelijk helemaal niet meer opstarten. Ik had een anti=virus programma en na het scannen bleven er problemen, langzaam, niet meer openen van sites, zelfs het anti=virus programma deed het niet meer.Dus alles eraf gehaald en opnieuw installeren. Dit kun je bij een computerzaak laten doen, kost geld. Je kunt ook kijken of je een vriend of kennis hebt die veel verstand heeft van pc's ,deze kunnen dit vaak en kost niets tot weinig. Sla wel eerst al je documenten die je wilt behouden op een usb stick. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had laats ook een trojan ik heb zelf avg het ging zo zonder problemen van mijn pc af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook gehad, virus zat verstopt IN norton! Gewoon norton verwijderen en avast of avg installeren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens avast! Virusscanner. Van norton is bekend dat deze heel slecht is. Je zou ook hitman kunnen downloaden.