Ik beheer een stuk of 6 email accounts en krijg per dag ongeveer 2-4 fishingmails binnen op 4 van de 6 accounts. Hoe kan ik dit voorkomen?

De mails betreffen gewonnen loterijen, voorstel om geldbedrag te delen, account niet meer toegankelijk (RABO, ABN en ING) Creditcard geblokkeerd, bevestiging bestelling etc. Ik stuur ze door naar valse-email@ing.nl, maar ze blijven komen. Mijn provider zegt er niets aan te kunnen doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
zijn het toevallig mailadressen van je eigen website? dat probleem heb ik ook wel eens, de spam komt binnen op het mailadres van mijn website, omdat die makkelijk via Google word gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Phishing, geen fishing ;-) Hier doe je niets aan, behalve de afzender blokkeren. Je kan ook een minder gebruik emailadres nemen. Dus niet eentje die begint met info@, of sales@, etc.. Dan heb je minder kans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou blij zijn als ik slechts 4 per dag binnen kreeg.

Antwoorden (3)

Voeg het email adres waarvan ze komen aan je geblokkeerde emails toe. Hierdoor krijg je ze niet meer binnen. Ook kan je ze als spam toevoegen. Als laatste tip die ik geef kan je een filter maken met bepaalde woorden / email adressen. Die kan je filteren door ze automatisch naar je spam folder te laten gaan of zelfs te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het blokeren als spam of gewoon niet op reageren.
om te voorkomen zou ik ook niet overal willekeurig je e-mail adres invoeren of in grote lijnen de voorwaarden lezen waarvoor ze je gegevens gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi,

Dat is best vervelend, hier heb ik de volgende tips/adviezen:

- Blokken

Ik zou die e-mails blokken daardoor krijg je niet meer mailtjes van die onbekende e-mail stuurde.

- Ongewenste mail

Je kan ook instellen dat mail die ongewenst word beschouwd naar het mapje 'ongewenst' komt.

- Bijlage

Je kan instellen dat bijlage van een e-mail nooit zonder jouw toestemming mag worden geopend. Bij zulke mails is het mogelijk dat ze in de bijlage een Trojaanse paard zit. Die gaat dan nestelen in je pc en dat wil je niet hebben..

- Valse-email@ing.nl

Als je nog steeds zulke mails binnen krijgt, mail het gewoon door naar die e-mail. Als je van een bank krijgt (zoals rabobank) mail het ook naar rabobank.

Groetjes.