Hallo Mijn pc opent bijna geen enkel bestand meer en kan ook geen dingen verwijderen? kan iemand mij hier mee helpen?

Ik heb een virus op me computer gehad maar die is er volgens mij nu wel af maar het rare is dat ik veel bestanden niet kan openen en gek genoeg wel internet explorer. Ik kan ook in me configuratiescherm komen maar als ik dan een bestand wil verwijderen doet die niks.

mischien zou iemand mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik heb windows 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Misschien handig om te vermelden welke Windows je hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een windows 7 dat staat bij de extra uitleg! en ja ik heb de pc al een keer opnieuw opgestart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog handiger zou het zijn te vermelden welk virus je had(/hebt).

Antwoorden (2)

Als je een virus hebt gehad en nog steeds problemen ondervindt zou ik je adviseren een goede backup te maken en je pc opnieuw te installeren. Unlocker is een goed programma om een bestand die vastzit los te koppelen en/of desgewenst te verwijderen.
Kijk ook eens via msconfig naar de proggies die opstarten vaak zit het virus hier nog en start het iedere keer opnieuw weer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bepaalde bestanden (zoals exe-bestanden, ofwel executables) niet kunt openen, is vaak de file-association vernaggeld (in dit geval dus door een virus waarschijnlijk).
Die associations kan je hier herstellen:

http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

Als je ook html-files niet kunt openen: je kan de reg-files ook eerst op een diskette zetten op een andere PC.
Maar als je pech hebt zijn ook de reg-files geblokkeerd.