Zal het schadelijk zijn als ik een spel download op mijn laptop?

Mijn laptop is laatst naar een computerzaak geweest omdat hij verschrikkelijk traag ging. Alle bestanden zijn er afgehaald en ik zit er eigenlijk over te denken om een online game te downloaden (het heet Grand Fantasia). Zal mijn laptop dan weer even traag gaan? Mijn laptop is een acer met windows vista basic met 33,6 GB van de 111GB beschikbaar. Ik heb hem nu zo'n 2 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het is zeker niet schadelijk om je laptop te vullen met bestanden en 111GB is relatief veel ruimte. Wanneer je je zorgen maakt over de snelheid van de laptop in de toekomst zou ik het volgende doen: Scan de laptop regelmatig met een virusscanner en draai een anti-malware scan. Andere programma's, zoals Ccleaner, kunnen erg handig zijn om "lege" bestanden te verwijderen. Zelf gebruik ik deze site om goede gratis software te vinden, waaronder software voor het onderhoud van je laptop: http://www.ninite.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord, ik heb een korte aanvulling: vergeet niet om de anti virus en anti spyware/malware software minstens 1x per week te updaten. Of nog beter: stel het programma indien mogelijk in op automatisch updaten. Als virusscanner kan ik je Avast aanraden te downloaden via http://www.avast.com Dit is een uitstekende gratis virusscanner die je systeem niet overmatig belast. Crap cleaner (Ccleaner) is een geweldig programma, ik gebruik het vrijwel dagelijks, het ruimt cookies op, leegt de cache van je browser, ruimt onnodige logbestanden van Windows op en nog zoveel meer onnodige bestanden. Je kunt Ccleaner gewoon via hun eigen website downloaden: http://www.piriform.com/ccleaner

Andere antwoorden (2)

Nee, Het is niet schadelijk.

Tenzij het spel malware bevat. Als hij het spel niet aan kan dan loopt hij hooguit vast. Of het spel is sloom of start niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het legaal download (ivm mogelijke virussen), je computer genoeg ruimte heeft om het spel op te slaan en je computer het spel 'aankan' (lees de gebruiksvoorwaarde van het spel even, daarbij staat waarschijnlijk wat de minimum-vereisten zijn, en vergelijk dat vervolgens met de hardware van je computer) , dan zou er geen probleem moeten zijn ! :-)

- Ikowngewoon