Stel nou dat ik zo'n Dronken Muggen-boekje win, hoe moet ik dat dan krijgen? Ik wil namelijk anoniem blijven!

Hoe zou je iets opgestuurd kunnen krijgen zonder je eigen naam- en adresgegevens bekend te maken, en ook zonder voor dat ene geval een postbus te huren (tenzij dat op een of andere manier gratis kan)?

Amadea
12 jaar geleden
2.2K
Amadea
12 jaar geleden
Kijk eens in de rechterkolom, boven Aanbevolen vragen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat boekje maak je alleen kans op als je in een categorie precies deze maand even bovenaan staat ; als je antwoorden dus te weinig zijn, of teveel verspreid over alle categorieën, gaat het je neus toch wel voorbij ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet het trouwens wel klinken als iets heel ergs waar je niet onderuit kunt, Amadea ;-)
Het is maar een boekje ; als je het niet in ontvangst wilt nemen, is dat gewoon je goed recht.
Amadea
12 jaar geleden
Ach, het is toch ook wel eens leuk om een vraag te stellen in plaats van alleen maar antwoorden te geven... En dit leek mij wel een leuke zet!
Amadea
12 jaar geleden
Bedoel je dat nou cynisch, Bart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt er iets te winnen? He verdikkie, dat wist ik weer niet, dát zie je dan weer niet op je iphoney.
Maar wij verdienen het ook niet, want wij hebben het gv-leven van de harde kern dit jaar dusdanig verpest... De roe zijn we nog niet waard! Lummels van een iphoners...
Amadea
12 jaar geleden
Leg dan eens uit, Martine, waarom je (bij het inmiddels verdwenen antwoord van Moolkeesje) schrijft armlastig te zijn maar wel in het bezit van een iPhone bent? Die twee dingen vind ik niet met elkaar rijmen. Als je een iPhone kunt kopen kan je best zo'n boekje zelf aanschaffen...
Amadea
12 jaar geleden
Als dat zo zou zijn is het wel raar dat VDijken's antwoord er nog staat, want dat voldoet net zo min als dat van Moolkeesje deed aan de vraag...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik mijn antwoord verwijder, maak ik dat wel kenbaar via een reactie. Zien jullie er één?
Steenuiltje
12 jaar geleden
Ik zou voor die tien euro mijn gegevens niet prijsgeven (als dat zo zwaar weegt) en het gewoon in de boekhandel gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies mijn argument.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van triviale dingetjes houdt, zou ik dat ook doen.
@Bart, da's nou net het nare, je weer niet of klikken (op de melden knop uiteraard), ja dan nee de oorzaak is, of gewoon een alerte moderator.
Van overijverig mag je natuurlijk iet spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, nee, dat mag niet! En anoniem zijn en/of blijven? Hallootje, dat bestaat al een tijdje niet meer hoor.

Het beste antwoord

Het is slechts een kadootje ; je bent niet verplicht het aan te nemen, uiteraard. Wil je het niet omdat je geen persoonlijke gegevens wilt opgeven, dan staat dat je vrij. Wellicht kun je het postadres van een vriend of familielid opgeven ?

Vraag jezelf af wat belangrijker is : je anonimiteit - waar ze verder niks mee kunnen of zullen doen - of dat boekje, en laat van die keus afhangen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nog geen spoor gezien van eventuele winnaars. Duurde bij de tientjes (punten) voor de enquete ook zo lang... Maar dit antwoord geeft wel het best de reële mogelijkheden weer.

Andere antwoorden (7)

Je krijgt een e-mail met de vraag waar het naartoe moet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of een intern bericht van goeievraag; ze weten je wel te vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is geen antwoord op mijn vraag, want dan moet je toch je persoonsgegevens prijsgeven.
Je zou het op naam naar een post kantoor kunnen laten sturen (post restante). Compleet anoniem zal niet lukken, of je moet het bij een moderator op gaan halen, als die er voor open staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een adres van een bekende opgeven waar het naar toe kan worden gestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
D'r kan misschien een door jou bepaalde plaats/plek worden afgesproken. Bij het afleveren van losgeld wordt dat ook wel gedaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan inderdaad een postbus huren. Dit is voornamelijk voor bedrijven bedoeld. Nu denk ik niet dat het voordelig voor jou ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen in dit speciale geval wil Goeievraag een gebaar maken om je anonimiteit te waarborgen. Er kan een overdracht verzorgd worden zoals je wel eens in spionagefilms ziet. Het boekwerk kan dus in een bepaalde afvalbak in een openbaar park worden gedeponeerd op een afgesproken tijdstip. Of in een stortbak van een toilet van een tankstation langs de snelweg. Of in een bagagekluis van een nader af te spreken station in Nederland, waarbij de sleutel zal worden afgegeven aan die manke bedelaar voor de ingang van het station.
Ja, zoals je ziet is geen moeite Goeievraag te veel om tegemoet te komen aan de wensen van de gebruikers.
AWM
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
LOL
Boekjes zijn alleen door de winnaar anoniem af te halen op de receptie aan de Maassluisstraat2 in Amsterdam.

Op verzoek hoeft de winnaar niet op de foto met het moderatieteam en de overdracht kan eventueel plaatsvinden in een aparte geblindeerde spreekkamer door de receptionist van dienst. Receptionist van Goeievraag gebruiken nooit deze website, daar worden ze op geselecteerd (anders zou ze de hele dag GV-en natuurlijk).

Om de anonimiteit nog meer te waarborgen mag je verkleed gaan als je avatar en hoef je je niet te legitimeren. Om het boekwerk aan de rechtmatige winnaar te geven krijg je een e-mail met een wachtwoordzin.

Het is eventueel toegestaan om je buurjongen/meisje te sturen en die te verkleden als jouw avatar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dit is dan weer het antwoord van Barts3cundo en AWM in overtreffende trap, maar nog geen serieuze oplossing... Zou die er dan niet zijn, of ziet iedereen een mogelijkheid over het hoofd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik overdrijf natuurlijk een beetje, maar de winaar kan het boek wel degelijk aan de Maassluisstraat 2 afhalen. Dat is behoorlijk anoniem, je hoeft geen adresgegevens af te staan. En er werken daar geen moderatoren en als je wilt kan het boekwerk wel degelijk bij de receptionist worden afgehaald. Dus wat mij betreft, ontdaan van de verdere grappen over receptionisten en geblindeerde spreekkamers een serieuze en uitvoerbare oplossing. Als je volstrekt anoniem wilt blijven moet je niet meedoen aan zo'n prijsvraag of deze weigeren in ontvangst te nemen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik zou toch wel opvallen als ik, verkleed als mijn avatar, bij jullie zou komen binnenlopen. Aan de andere kant: ik zou dan wel gigantisch opvallen, maar ik zou wel anoniem blijven!
Amadea
12 jaar geleden
LOL, 'k zie het al voor me!. En dan C4h, die wordt gelijk naar Artis gestuurd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, en dan jij amadea, prinses op de erwt! Direct naar de Slegte!
Cryofiel
12 jaar geleden
Dan heeft eddijst het een stuk makkelijker. Die hoeft zich niet te verkleden om anoniem naar Sanoma te gaan... ;-)
Amadea
12 jaar geleden
Leg eens uit, dat begrijp ik niet: poste restante op naam van de buurvrouw?