Levert www.kerkomroep.nl (of het programma "sIKN speler" die voor live luisteren nodig is) een trojan horse?

Ik wil vanavond live wat luisteren vanaf die site.
Om live te luisteren moet je sIKN Speler downloaden.
Je kan ervoor kiezen dat niet te doen, maar dan hoor je niets live.

Als je een hele uitzending download, is het op eigen software af te spelen, maar bij live kan dat niet,
en het gaat mij vanavond om LIVE te luisteren.

Klopt het dat die site een trojan meelevert?
En hoe is er LIVE te luisteren zonder die trojan troep binnen te krijgen?

Toegevoegd na 12 minuten:
m'n beveiliging vond namelijk een trojan horse en ik vermoed dat die van sIKN komt, want ik zou niet weten waar anders van, sIKN downloadde ik laatst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik naar kerkomroep.nl ga, kan ik alles live volgen, zonder iets te installeren. Misschien komt dat omdat ik Mozilla Firefox heb. Rechts onderin, onder het kaartje van Nederland staat er een keurige player, die het prima doet.

Je hoeft absoluut niet bang te zijn, dat kerkomroep trojan horses meelevert met die sIKN player. Het kan best zo zijn, dat je virusscanner een melding geeft, maar lang niet alle virusscanners werken voor 100% foutloos. Als dat kan klik dan op iets als "negeren", zodra je die melding krijgt.

Hier nog een paar links, die je misschien kunnen helpen met dit probleem. In een van de links staat iets dat beveiligingssoftware een beetje in de war kan raken van die sIKN player.

Vooral omdat je schrijft, dat je "vermoedt" dat die trojan horse van kerkomroep komt, zou ik me geen zorgen maken. Ik hoop dat je nog op tijd bent, om straks te kunnen luisteren. Goede Kerstdagen.

http://www.cgkmussel.nl/kerkradio/help.htm

http://www.gergemwoerden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=105%3Anieuwe-sikn-player&catid=39&Itemid=62

http://www.pknkrimpen.nl/rank/veel_voorkomende_vragen.htm