Hoe los ik dit probleem met antivirus op?

Gisteren heb ik F-Secure Internet Security 2011 op mijn pc geïnstalleerd. Vandaag startte ik de computer op en kreeg ik deze melding in het Onderhoudscentrum:

"De Windows Security Center-service inschakelen"

Ik googelde meteen even en kwam uit op dit artikel:
http://goo.gl/9KxKA

Na echter de stappen te hebben voltooid kreeg ik de melding dat F-Secure antivirus was uitgeschakeld. Toen ik deze inschakelde kreeg weer de melding zoals aan het begin beschreven. Het dus eigenlijk een soort loop.

Ik denk dat dit allemaal te maken heeft met Microsoft Security Essentials die hiervoor altijd op de pc stond, maar kan nu onmogelijk bedenken wat ik moet doen. Alvast bedankt voor antwoorden :-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Mensen, het Windows Security Center is totaal iets anders als "Microsoft Security Essentials" of "Windows Defender".

Het Security Center is de centrale plaats waar je waarschuwingen en instellingen kan maken m.b.t. de veiligheid van je computer. Als jij dus GEEN Antivirus installeert, zal dit Security Center hier dus een melding van maken.

Wat het probleem nu lijkt te zijn, is dat F-Secure niet (goed) aangemeld is bij het Security Center, oftewel: Windows weet niet dat je er een goede virusscanner op hebt staan.

Je kan bij het Security Center een vinkje zetten bij het kopje AntiVirus, bij 'Ik controleer zelf mijn AntiVirus' (of iets van die strekking).

Maar voor dat je dat vinkje aanzet, zou ik zelf zeker weten of je Antivirus wel goed werkt, geschikt is voor Windows 7 en zo ja, dan eventueel opnieuw installeren, hopende dat hij dan wel goed registreert bij het Security Center.

Last but not least: het is al eerder aangehaald (en het is vrij onorthodox om het zo te omschrijven), maar 2 virusscanners op 1 PC is hetzelfde als neuken met 2 condooms. De ene beschadigd de ander en dus werken ze beiden niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou Microsoft Security Essentials verwijderen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is automatisch gebeurd toen ik F-secure installeerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het echt verwijdert of alleen uitgeschakeld?
Klik in configuratie op beveiligingscentrum en zie maar eens wat voor melding daar staat. Je moet namelijk aangeven dat f-secure je virusscanner is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dus 2 anti virussen op de pc? Dat is echt onnodig. Verwijder meteen de slechtste! F-Secure dus. Als die niks kostte tenminste. Want MSE is snel maakt je pc niet traag en is echt veilig. neem daarnaast en anti-spyware zoals: spyware doctor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ook 2 anitvirus programma's en heb ze er alle 2 afgehaald. Norton omdat ze steeds automatisch en verkeerdelijk geld van mijn Visa haalden en ik veel last had om het terug te bekomen, MSE omdat ik het niet kende en dus niet vertrouwde, maar mede op aanraden van onze IT-man op het werk. Ik heb nu gratis AVG geinstalleerd en nog nooit problemen gehad.
http://free.avg.com/nl-nl/avg-free-antivirus-gratis-downloaden. Veel Succes.