Heb ik een virus?

Van de week begon mijn internet explorer ineens steeds vaker vast te lopen. Vooral als er een nieuwe pagina werd geopend en als ik internet explorer opstartte liep de boel vast. Ik ben toen over gestapt naar Mozilla Firefox, deze deed het een paar dagen prima, maar Firefox begint nu ook steeds vaker vast te lopen.

Ik heb nu al een paar keer een volledige systeemscan van Norton op m'n computer los gelaten, maar Norton kan niets vinden...

Wat moet ik doen? Heb ik toch een virus? Hoe kom ik hier weer vanaf?

Alvast bedankt voor de antwoorden:)!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Vooral als er een nieuwe pagina werd geopend en als ik internet explorer opstartte liep de boel vast." Wat bedoel je precies ? Loopt IE bij opstarten al vast (IE reageert dan dus niet meer, zonder enige foutmelding, dus nog voordat je ook maar iets op Internet kunt doen ?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je ook niet! Ik heb nog zo'n oude pc en msn mesenger 2011 loopt er altijd vast. Krijg dan de melding: 'Dit progamma reageert niet'. Bedoel je dat mischien? Als het zonder bericht is zou ik toch maar eens naar een computerexpert gaan....

Antwoorden (11)

probeer eens een reset vin je IE
via configscherm
internet opties
gevanceerd
en dan
opnieuw instellen knop
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werkt niet:(.... alsnog bedankt voor je antwoord!
Download mbam en laat die scannen werkt heel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk geen virus, vastlopend internet ligt aan traagheid/ slechte verbinding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je schijf schoon en dump al die onnodige tracking cookies! Ik gebruik daarvoor Advanced System Care 4 (wel de gratis versie). Bevalt me zeer goed tot nu toe ;)

Doe een Deep Scan en je zult versteld staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C-cleaner werkt ook goed.Ook gratis te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werkt niet helaas:(! Andere suggestie?
Ik zou de harde schijf eens goed controleren, de kans is groot dat die het aan het begeven is. Klinkt misschien niet heel logisch, maar ik weet dit uit ervaring, omdat ik vaak pc's repareer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden kunnen toepasselijk zijn. Maar je kan inderdaad ook een virus hebben. Heb je al gemerkt dat je interne geheugen dikwijls overbelast geraakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PeterTec Anti-Virus zou het moeten oplossen, en als het geen virus is zorgt hij er direct voor dat IE en firefox weer goed werken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat een programma van jezelf?
peterjbruins
12 jaar geleden
ook
heb je toevallig geen twee of meerdere antivirusprogramma's op je computer geinstalleerd ?
da's ook een oorzaak van heel veel "leed"
zo had ik er ooit een drietal staan hebben, mijn computer ging van geen kant nog verder, dit kwam omdat het ene av - programma het andere zag als zijnde een indringer,
en zodus toch geen virus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan proberen om een systeemherstel te doen. De status van de computer gaat dan terug naar een ander tijdstip. Bij mijn computer heeft dit ook vaak geholpen, ook als hij erg traag was, ineens. Je kan kiezen uit verschillende tijdstippen, kies een tijdstip, wanneer je computer nog niet traag was, dus in jouw geval ongeveer een week geleden?
Je gaat naar start, alle programma's, bureau accessoires, systeemwerkset, systeemherstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dat ook bij Firefox, ik ben overgestapt naar Chrome. Veel sneller en geen centje pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens Antivur.
Dat heb ik op deze computer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik bedoelde Antivir.