Hoe verwijder ik 20 virussen van mijn desktop?

De virussen hebben mijn desktop overgenomen. Het antivirusprogramma is verdwenen en er is een nieuw antivirusprogramma geïnstalleerd. Ik kan deze alleen maar gebruiken tegen betaling. Ik heb geprobeerd om een nieuw antivirusprogramma te installeren maar het antivirusprogramma van de hacker laat dit niet toe. Hij zegt dat het schadelijke software is. (Inderdaad voor hem wel ja)

Hoe kan ik deze handel oplossen? Formatteren is geen optie. Ik heb mijn w7 cd niet meer. Ik heb alleen een backup op een externe harde schijf staan.

Iemand ideeën?

Toegevoegd na 25 minuten:
Eventjes stand van zaken:

Online scan wordt niet toegestaan!
Antivirusprogramma's kunnen niet worden uitgevoerd.
Opstarten in safe mode heeft als gevolg dat er géén Internetconnectie meer mogelijk is.

Toegevoegd na 32 minuten:
Connectie met proxyserver is verbroken en krijg geen verbinding meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
wat is de naam van het neppe antivirus programma?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MS Removal Tool, deze shit wordt steeds harder, mijn webbrowsers blokkeren worden lam gelegd. Safe mode lukt niet. Dan krijg ik geen verbinding met het internet. Ik heb al veel gezien maar dit....
Kimath
12 jaar geleden
Wat een vervelende troep. Internet werkt inderdaad niet in veilige modus, dat is de bedoeling.
Kun je niet een soort scan ding via usb gebruiken in veilige modus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is eindelijk gelukt, bedankt!
Kimath
12 jaar geleden
Gelukkig :D

Antwoorden (7)

probeer het een smet een online scan van pandasoftware.
Deze gebruik ik zelf nog wel eens als ik weer problemen heb.

Vaak moet je niet alleen een virus scanner gebruiken maar ook trojan horse en andere un-hack software.

Er is een programma in omloop die unhackme heet deze kan ook in uw boot sectors dingen herstellen.

Verder kunt u met het programma hitman pro (deze is 30 dagen volledig te gebruiken) ook vaak wat dingen herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met HouseCall kun je de virussen verwijderen.

Maar leer hiervan: zorg voor een beeldbestand dat je kan terugzetten. Dan zijn dit soort problemen in een kwartiertje opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proberen in safemode op te starten en dan via internet een scan uitvoeren. wellicht kan je AVG free instaleren onder de safemode. (drukken op F8 tijdens het opstarten)

Toegevoegd na 17 minuten:
AVG free downloaden normaal... dan op je externe schijf zetten... en dan in safe mode via je externe schijf AVG instaleren ;)

Toegevoegd na 24 minuten:
op je taakbalk rechtermuisknop task manager... en daar taken uitzetten die je niet kent of lijken op de virussen.. en dan proberen je internet nogmaals te herstellen en dan avg downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk je het handigst je hele computer leeg kan halen. dit doe je door de aanwijzingen te volgendie op de cdrom staan van je windows .... ik weet niet welk je heb. succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry had niet goedgelezen. door naar een computer winkel te gaan helpen ze je wel als servise (tenminste bij mij) gratis met formateren. succes !
Computer terugzetten mbv systeemherstel(punt) naar de situatie voordat de narigheid begon. (Ik begrijp dat je nog in safe mode kunt opstarten, dus systeemherstel kunt uitvoeren)

Toegevoegd na 9 minuten:
Of lees:
http://support.microsoft.com/kb/2540100/en-us
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, net ondervonden :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas... in dat geval kun je nog proberen de "rommel" op te sporen zoals aangeven in de microsoft-link ( Ook evt. hiermee handmatig de "rommel" uit het register verwijderen, dus wel voorzichtigheid geboden). Let op: die instructies zijn in principe voor Windows XP en Vista.
Heb je al eens geprobeerd die antivirus te verwijderen?
Anders misschien toch maar even nieuwe Windows kopen...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat niet, hij staat niet bij programma's en onderdelen. En ik kan zijn bestandslocatie niet openen. Ik heb wel een backup, daar staat mijn besturingssysteem toch ook op, niet?
peterjbruins
12 jaar geleden
als dat een automatische backup van win7 was staat het besturingssysteem er niet bij, nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe Windows kopen?? Ben je mal!!
Opnieuw installeren eventueel - maar niet opnieuw kopen natuurlijk. Die gasten bij Microsoft zijn al rijk genoeg.
peterjbruins
12 jaar geleden
je moet gewoon ubuntu of een andere linux erop zetten, dat kost niks en je hebt veel minder kansen op virussen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is al geflikt. W7 koop ik nooit. Altijd alles jeweetwel xD
je bent er ingestonken natuurlijk zijn dit geen virussen
maar dat zogenaamde antiv virus prograam beweert dat en klop je geld uit je zak terwijl het niet zal werken

zoals zovelen blijkbaar
download en installeer het programma malwarebytes
als het niet lukt opdat de download niet wil
doe het dan vanuit veilige modus met netwerk mogelijkheden

opstarten met F8 ingedrukt
kiezen voor veilige modus met netwerkmogelijkheden
ga dan naar de site www.malwarebytes.org
download installeer en update dat proggie en laat hem scannen
ben je zo van je troep af

succes
capthavoc