Ja, het is handig voor je zelf, maar het is ook handig voor eventuele kwaadwillenden.
(ik raad het je dus af).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor jou én hackers wel. Nl. Makkelijk te hacken. Ik zou een langer wachtwoord nemen dat niks met jou te maken heeft bv: 123blabla123 daar doen hackers al gauw een jaar of langer over! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet zo handig, want dan kunnen sommige mensen hem hacken! Ik zou gewoon een wachtwoord nemen die moeilijk is en als je het niet kunt onthouden, moet je het opschrijven of in je hoofd stampen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor jezelf wel, en voor hackers ook.Maar ik denk niet dat hackers moeite zullen doen voor een site als deze. Dus daarvoor kun je wel een graadje makkelijker nemen dan voor bv je DIgiD of bankrekening
12 jaar geleden
Ja hoor, het is handig om een makkelijk wachtwoord te nemen. Daarmee bedoel ik: een wachtwoord dat jij gemakkelijk kan onthouden, maar dat niet zo gemakkelijk door een ander te raden is.

Het beste is om een wachtwoord te maken uit een zinnetje dat je altijd kunt herinneren. Bijvoorbeeld het zinnetje: Ik ben geboren in Den Helder op 13 januari.

Dan neem je de eerste letters van die woorden (en het getal 13 helemaal):

IbgiDHo13j

Dan heb je een gemakkelijk (voor jou) wachtwoord dat voor anderen moeilijk te vinden is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tip, ga ik mee aan de slag.
itsme
12 jaar geleden
@ Jelle: shit, heb ik het verraden... gauw veranderen in Icgns#RS (I can't get no satisfaction # Rolling Stones)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord itsme. +
capthavoc
12 jaar geleden
handige tip !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij hangt het van de site af. PayPal en Facebook zijn moeilijk maar een paar anderen moet ik echt nodig veranderen. Ach, als een 18 jarige Griek de FBI(??) kan hacken komen ze er hier bij mij ook wel denk ik. Het belangrijkste banknummer staat nergens in m'n PC vermeld en ook niks wat er naar leidt b.v. Bankier ook nog steeds niet online zolang we niet gedwongen worden. Geld mag straks ook al niet meer. Alles met plastic. Hoe onthoudt een mens het allemaal nog? Sorry, off-topic......
Je kunt ook het programma Roboform downloaden en installeren. Dat genereert tot tien wachtwoorden gratis en zo ingewikkeld dat ze vrijwel niet te kraken zijn. Voor meer dan tien moet je betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je precies met makkelijk bedoelt? Makkelijk voor jou te onthouden zoals bijvoorbeeld "JaN1985@home" (dat is in principe veilig) of makkelijk te raden zoals "password" of "12345678" (vrij onveilig). Het is met name handig om een VEILIG wachtwoord te nemen. Als je zelf geen sterk wachtwoord kunt bedenken, kun je bijvoorbeeld hier: http://www.onlinewachtwoordgenerator.nl een goed wachtwoord krijgen. Een makkelijk te onthouden wachtwoord kun je maken door bijvoorbeeld de eerste letter van ieder woord in een zin te gebruiken en te wisselen van hoofdletter naar kleine letter. Voorbeeld: Ik ga morgen met mijn 2 vrienden de stad in. Het wachtwoord wordt dan: IgMmM2vDsI. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De consumentengids heeft een onderzoek gedaan naar de effectiefste methode om een paswoord te vormen. Die is de 'keukenkast'-methode.
Het gaat zo: je neemt een geheim woord, dat jij alleen weet, en voor alle paswoorden gebruikt, maar nergens noteert. Bijvoorbeeld 'keukenkast'. Het mag ook de naam van je geheime geliefde zijn, of iets anders, dat beslist geheim moet blijven. Dan onthoud je dat wel.
Ten tweede vorm je een deeltje van het paswoord, wat je gewoon ergens kan opschrijven. Bijvoorbeeld '1234'.
Het paswoord is dan "keuken1234kast'. Dit is niet te kraken. Schrijf er wel bij, waar het paswoord voor is.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onlangs is aangetoond dat lange aan elkaar geplakte woorden ook goed werken. Ze zijn niet te bruteforcen. Op security.nl stond daar iets over.
Dus bv een zin uit je favoriete liedje: "icantgetnosatisfaction". Wellicht beter van een iets obscuurder liedje....