Welk anti-virus programma kan ik het best gebruiken?

ik heb nu een proefversie voor 60 dagen van norton internet security op mijn nieuwe notebook.

Maar hij verloopt bijna dus welke virusscanner kan ik het best gebruiken?

ik gebruikte zelf altijd avg internet security 2011

maar misschien zijn er betere?

weet iemand een goede scanner?

het liefst gratis

maar betaalt mag ook

groetjes,

Toegevoegd na 31 minuten:
liever geen belachelijk dure virus scanners

70 euro is gewoon belachelijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (12)

AVG anti virus

http://free.avg.com/us-en/download-avg-anti-virus-free

Toegevoegd na 34 minuten:
Mijn jarenlange beproefde vrije versie,en tot nu toe er nog steeds tevreden mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Microsoft Security Essentials

Deze is de enige die de allernieuwste virussen detecteert zonder de prestaties van je pc te verminderen. Bovendien is het makelij van Microsoft zelf. Gratis en betrouwbaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaspersky is onlangs bij een test als beste uit de bus gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avast is ook een goeie en bovendien gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
avast. prima (voor zover windows gaat :P )
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zweer al jaren bij Avast. Vond zelfs een aantal (!) virussen terwijl Norton ze niet kon vinden. Daarnaast maakt Norton je systeem tergend langzaam.
Ik heb zelf Panda Internet Security, al een paar jaar, was toen ook goed getest door de Consumentenbond.

Het werkt goed, en we hebben nooit rare problemen gehad. Naast de dagelijkse beveiliging is ereen gewone scan, en je kunt via het programma een diepgaandere scan doen.

Het kost €65,99 voor één jaar, maar dan kun/mag je het wel op 3 compuerts zetten (voor ons precies genoeg ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Avira Antivir werkt hier al heel lang erg goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
die heb ik ook, lekker snel met scannen vind ik.
Er is geen beste anti-virus. Zoals je ziet aan de antwoorden, heeft iedereen een andere mening daarover.
Bij het grondig analyseren van de verschillende testresultaten van grote organisaties die zich hebben gespecialiseerd op het testen van anti-virus programma's zoals http://www.av-test.org en http://www.av-comparatives.org , kun je in ieder geval de volgende conclusie trekken:

Top 3 van gratis anti-virus producten:

1. Avira AntiVir Personal
2. avast! Free Antivirus
3. AVG Free

Avira is snel, licht en zeer betrouwbaar als het op het herkennen van malware aankomt.

avast! is ook zeer betrouwbaar, maar het gaat allemaal net iets langzamer en het programma gebruikt meer van je systeem-bronnen dan AntiVir.

AVG mist (tevens mijn eigen mening en ervaring) wat vaker een 'virusje' hier en daar en in mijn ogen is dat een kwalijke zaak.

Ik zou zeggen, probeer ze alle drie eens (om de beurt en nooit tegelijk) en bekijk zelf wat goed bevalt. Iedereen heeft een eigen voorkeur op dat gebied.
avast! en AVG zijn in het Nederlands verkrijgbaar en AntiVir (nog) niet.
avast! moet je ieder jaar weer opnieuw registreren en AVG heeft ontelbaar veel gebruikers wereldwijd. Dat zegt ook wel wat.

p.s. Norton is ook uitermate geschikt als betrouwbaar anti-virus, maar is zoals je zelf ook al aangeeft veel te duur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
McAfee zou ik alvast niet nemen. Ik heb het op mijn PC en die is sindsdien pakken trager geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb sinds kort AVG omdat mijn panda was verlopen tot nu toe heb ik geen problemen dus als je ff zonder zit kun je gerust AVG downloaden, suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangaande dit onderwerp moeten we het volgende bedenken: hoeveel geld geven we uit aan een alarm installatie voor ons huis om te voorkomen dat dieven binnen komen?
Kijk, het is niet onredelijk van antivirus bedrijven om geld te vragen voor de bescherming van je digitale eigendommen. Daarvoor zijn een aantal redenen voor op te noemen:
1. De bedreigingen op het internet in de vorm van malware: rootkits, virus, trojans, spyware etc. zijn zeer complex en nemen snel toe. Malware wordt o.a. zo ontwikkeld om niet te kunnen worden gezien door de antivirus software en de argeloze gebruikers. Heel veel computers zijn besmet over de gehele wereld en maken een deel uit van een zombienetwerk van computers die kunnen worden ingezet voor een criminele cyberaanval op een bank. Het is daadwerkelijk oorlog op het internet en het wapen is stealth malware. We weten en merken het niet wanneer we worden overgenomen door een hacker. De productie van malware neemt alleen maar toe en je hoeft nergens op te klikken om te worden overgenomen. Het bezoeken van een besmette website is genoeg.
2. De ontwikkeling van virusscanners is heel ingewikkeld en complex om deze bedreigingen te lijf te gaan. Bovendien vergt het veel onderzoek om het gedrag van alle vormen van malware te herkennen en deze kennis te verwerken in een security scanner. Het kost dus heel veel geld en nauwgezet onderzoek om met een goede virusscanner op de markt te komen.
Deze twee redenen maken het erg begrijpelijk dat een antivirus software fabrikant geld moet krijgen om goed werk te kunnen leveren. Gratis in dit opzicht is alleen een marketing kreet en alleen maar een manier om mensen te lokken. Antivirus fabrikanten hebben desperaat geld nodig om in deze competitieve market te kunnen overleven en goed werk te leveren. Malware schrijvers worden gefinancieerd door de georganiseerde misdaad. De vraag die ik aan iedereen hier terug stel: hoeveel is jouw veiligheid op het internet waard? Hoeveel zijn jouw persoonlijke gegevens waard? Die vraag zal automatisch beantwoord worden wanneer je het slachtoffer wordt van Ransomeware. Neem geen risico’s en investeer in een goed product. Zie ook de bronnen... vooral de video van Waarschuwingdienst, initiatief van GovCERT spreekt boekdelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AVG Antivirus Free of upgraden naar pro... heb deze al 20 jaar en geen last gehad van virussen of spyware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
malwarebytes's anti-malware!!! beste virusscanner OOIT

Toegevoegd na 1 minuut:
BTW, AVG is geen goede keus, die houdt bekant alles tegen waarvan hij ook maar een piepklein stukje denkt dat het een virus is.
kost ook meer geheugen dan andere virusprogramma's, simpelwel je geld niet waard.