Als je bijv. telegraaf.nl bezoekt worden advertenties ingevuld aan de hand van op jouw computer opgeslagen geschiedenis. Mag dit kijken in je pc wel?

Het komt op mij over als een inbreuk van je privacy en als ze je geschiedenis zo kunnen gebruiken wat doen ze er dan nog meer mee. Ik heb volledig norton geinstalleerd maar zelfs dan lukt het ze nog advertenties te plaatsen aan de hand van wat ik gezocht heb, als ik mijn geschiedenis verwijder dan zijn die "persoonlijke" advertenties ook verdwenen na verversen van scherm.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag! Vind het ook wel een beetje raar!

Het beste antwoord

Ik zou zeggen: Welkom bij de wondere wereld die Google heet.

Google zoekopdrachten worden standaard opgeslagen door Google en gebruikt om advertenties te laten zien.

Als je bijvoorbeeld zoekt op "motor led verlichting" dan krijg je daarna en in de volgende dagen advertenties van google te zien / welke zijn gekoppeld aan het google netwerk) van bijvoorbeeld http://www.motorlichten.nl .

Als je vervolgens zoekt naar bungalows in Belgie of Eikenhouten kasten, dan krijg je ook weer afwisselend reclame te zien van Belvilla en Wehkamp.

Alle website welke werken met Google Ads laten deze advertenties dan zien en krijgen hiervoor weer uitbetaald.

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil niet in een discussie eindigen want dan wordt de vraag verwijdert. Ik ga zeggen dat ik je antwoord de beste vind maar minder blij met Google begin te zijn. Hoewel het de beste zoekmachine is, misbruiken ze zo mijn privacy naar mijn gevoel. Maar daar is (gelukkig) al meer discussie over bij Google.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al gegeven onder reacties. Goed antwoord, niet echt blij met Google.

Andere antwoorden (3)

Volgens mij was het meer als jij bijvoorbeeld op wehkamp.nl kijkt die bijhouden waar je naar gekeken hebt via je ip adres. En dat waar je naar gekeken hebt laten ze zien op andere site 's als reclame. Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is flauwekul wat je zegt, het is onmogelijk om bruikbaar de browsergeschiedenis uit te lezen zonder executabels ( virus)

Het werkt door een advertentienetwerk, welke opslaat welke producten jij hebt bekeken op sites die zijn aangesloten. Die producten worden gekoppeld via een ip of cookie.

Google ads werkt ook zo, maar dan op basis van zoekresultaten.

Het is daarbij onmogelijk voor websites cookies te openen buiten het eigen domein.

Ze lezen dus niet jou geschiedenis uit.

Schending van privacy heb ik dubbel gevoel bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er van uitgaande dat dat klopt, blijft mijn toevoeging als eerder vermeld. Waarom gaat de "persoonlijke" advertentie dan weg als ik mijn geschiedenis wis en komen er dan andere niet op mijn geschiedenis gebaseerde advertenties voor in de plaats?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat ook de cookies weg worden gegooit, en die worden gebruikt om jou samen met het ip, te herkennen
Ik had dit ook. Het zal wel mogen want het wordt op grote schaal toegepast. Ik gebruik nu een goeie adblock en heb geen last meer van advertenties. Want het is beslist niet altijd leuk om met je eigen zoekacties later weer geconfronteerd te worden