Hoe kan ik mijn laptop opschonen zonder windows XP te verliezen?

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik kom niet meer in het systeem dus wil alles opnieuw installeren maar kweet niet hoe. Ik kan alleen via f12 in de bios.......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Gewoon formateren, heb je een hele schone laptop. Met je windows xp...

Toegevoegd na 47 minuten:
Met de f8 kom je in veilige modus, volg daar de instructies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CCleaner en defragmenteren.

Toegevoegd na 19 minuten:
over je toevoeging: dan moet je de installatie/herstel cd opnieuw in de computer stoppen zodat de computer gaat opstarten vanaf de cd. Dan zal Windows automatisch opnieuw geïnstalleerd worden.

de enige manier om nog iets te redden, is om een opstart-cd te gebruiken waarmee je nog programma's kunt starten om bestanden veilig te stellen of een back-up te maken. Ik ben bang dat als je harde schijf niet meer opstart, hij opnieuw geformateerd moet worden. Dat is iets heel anders dan schoonmaken. Misschien is de hele harde schijf wel kapot en valt er niet veel meer te redden.
Als je dit niet zelf kunt dan is dit wel een moment om er een ander bij te halen. Iemand die meer verstand heeft van computers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je schijf schoon maken.
-Ga naar start
-alle programma's
-dan typ je daar in "Schijfopruiming.

Succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als Windows helemaal niet meer start kun je proberen om op te starten vanaf de installatie cd. In een aantal gevallen kun je ervoor kiezen om de bestaande installatie van Windows automatisch te laten repareren.