PDM.keylogger geeft mijn antivirus (kaspersky) aan, wat houdt dit in en hoe los ik het op?

Wanneer ik de computer opstart geeft kaspersky een melding met: gedrag lijkend op PDM keylogger toegestaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een keylogger is een programma of een stuk hardware waarmee men de toetsaanslagen tot zelfs de muisbewegingen van een computergebruiker kan registreren

Het kan ook heel goed een fout zijn in Kaspersky zelf
Kaspersky is nogal radicaal,en proactief(zodra iets lijkt op een verkeerd programma geeft hij de melding)
Het is waarschijnlijk geen malware waarschuwing maar een proactieve bescherming.
Dat houd in dat het best een legitieme driver/bestand kan zijn van bv een toetsenbord.
Of een ander legitiem programma.

Er wordt dus gewaarschuwd dat ‘het’ gebeurt.
Aan de gebruiker om te bepalen of het om een legitieme actie/bestand gaat.

Even controleren of er nieuwe programma's zijn geïnstalleerd
en malwarebytes en findykill laten draaien en kijken of deze iets vinden.

Kom je er echt niet uit kan je altijd op het forum van Kaspersky kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laatste tijd geen programma geïnstalleert. Kan het ook van internet komen of bijvoorbeeld van msn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, al installeert malware zichzelf niet automatisch.je moet eerst een programma of bestandje gedownload hebben.heb je misschien via msn een link of een bestandje geopend wat je niet kende ?

Andere antwoorden (1)

Dat had ik eergisteren ook!

Ik heb mijn computer direct opnieuw opgestart. Daarna heb ik de melding niet meer gezien.

Ik vermoed daarom, dat dit een "false positive" was - althans, bij mij. Dat betekent dat Kaspersky normaal gedrag ten onrechte als virusgedrag ziet. Dat gebeurt nu eenmaal zo af en toe.

Ik zou zeggen: start je computer opnieuw op, en kijk of hij opnieuw deze melding geeft. Daarna kun je met Kaspersky voor de zekerheid een volledige scan uitvoeren op je hele computer.

Als Kaspersky nogmaals een alarm geeft, zou ik een andere virusscanner downloaden, om daarmee eens een volledige scan uit te voeren.
Cryofiel