Wat is een simpel gratis programma om afbeeldingen uit te snijden (croppen)?

Iemand van in de 60 moet het kunnen gebruiken

Bedankt voor jullie reacties, maar dit is allemaal veel te ingewikkeld voor iemand in de 60.
Hij moet alleen kunnen croppen, verder niets.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
3.4K

Het beste antwoord

Snagit

Toegevoegd op 10-05-2009 22:23:50
Maakt simpel 'fotos' van uitsnedes, hele pagina's en zelfs scrollende pagina's.
Eenvoudige bediening, staat eventuele extra bewerking toe en laat het eenvoudig opslaan. Mocht je het niet kunnen vinden kan ik je die wel als rar mailen.

Toegevoegd op 11-05-2009 09:56:57
Na je Edit gelezen te hebben raad ik je nog steeds snagit aan, zelfs mijn schoonmoeder (73) kan er mee overweg, werkt namelijk zeer impulsief, je start het programma, selecteert wat je hebben wilt en zegt dat ie het op mag slaan, veel eenvoudiger kan ik het me niet voorstellen.
Stuur maar een pm met je email adres dan stuur ik het je wel als attachement, kun je zelf eens kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

IrfanView.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ook gewoon met Paint, zit standaard in Windows.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Quick Screen Capture (geweldig programma).
Gebruik het dagelijks, voor onder meer deze site.)

Zie bron en afbeelding. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.photobucket.com
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze site is toch alleen voor het uploaden van foto's of loop ik alweer achter? Duimpje naar beneden is niet van mij trouwens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is inderdaad om te uploaden ;)! je hebt 't [nog steeds] goed ;) duimpje ook niet van mij trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is ook om te resizen ik heb een account daar en alle avatars voor mijn forum resize ik daar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn favoriet: PrintKey 2000 .
Elk gewenst deeltje van het scherm kun je selecteren en copy-en/paste-en, of als file opslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Picasa (is van Google)

Werkt super en erg eenvoudig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat programma zit in standaard windows, goedkoper kun je het niet hebben: Paint...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik Gadwin PrintScreen en FotoLab.Met de eerste kun je élk plaatje,foto of zelfs tekstgedeelte opslaan,met de 2e kun je meer,o.a. rode ogen reduceren,vlekken wegwerken,lichter of donkerder maken etc. Beiden zeker snel te leren en te gebruiken door een 60 plusser (ik ben 66!)Zie bijgevoegd ScreenShot!Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer PICASA eens. Een product van Goolgle; erg gebruikervriendelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik Vista en daarin zit fotogalerie. Rechtsklikken op de afbeelding en dan kiezen voor openen met. Als het programma er niet bij staat bladeren naar Windows fotogalerie en daar het programma kiezen. Kies bij een geopende foto voor bewerken en kies dan aan de rechterkant van het scherm voor bijsnijden. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irfanview http://www.irfanview.com/
Freeware, dus gratis.
Eerst een kadertje maken door in een van de hoeken (van de nieuwe foto) te klicken, en dan te "slepen" naar de andere hoek. Dan Ctrl-Y en de nieuwe foto staat op je scherm.
Wel nog even wegschrijven - simpel: op S drukken en dan een nieuwe naam invullen (en de map kiezen waar de nieuwe foto moet worden opgeslagen).
Ècht makkelijk . . .
Er kan nog véél meer mee - ook heel makkelijk. Je hebt 't in een halfuurtje (nou ja, een middagje voor zeer langzame "leerlingen" . . ;-)
Al die andere mogelijkhededen zoals Gimp en Photoshop zijn voor Uw doel veel te ingewikkeld. 't Is wonderbaarlijk wat er allemaal - en hoe makkelijk - met Irfanview kan.
Behalve allerlei kleur- en belichtingscorrecties, rode-ogen-verwijderen kan je er ook de horizon mee rechtzetten, een diavertoningen ermee opzetten, kortom: velen hebben niets méér nodig dan Irfanview. IK ben eraan verslingerd.

Toegevoegd op 11-05-2009 17:34:18
Als het gaat om een deel van het beeldscherm te bewaren, dan zweer ik bij Ultrasnap. De evaluatieversie die ik gebruik is gratis, er zijn ook betaalde versies, maar die heb iik niet nodig. Ook hiervoor "even"een gebruiksaanwijzing: (downloaden vanaf:
http://www.mediachance.com/ultrasnap/register.htm )
Zet Ultrasnap op de snelstartbalk (QuickLaunch) linksonder. Eenmaal erop klicken en er komt een scherm. Klick op een rode rechthoek bovenin. Dan verdwijnt het UltrSnap-scherm en de cursor wordt een kruis. Klick eenmaal in de eene hoe, en dan nogmaals in de andere hoek van wat je wilt bewaren en dan staat het gedeelte van het scherm op het klembord. Tevoorschijnhalen met een klick op het klembord of gewoon met ctrl-V. En dan kan je het plaatje nog verkleinen of verplaatsen in het nieuwe document. Soms wèl de "omloop" regelen: op het symbooltje met het hondje klicken (merkwaardig - in déze editor werkt die ctrl-V niet, maar in allerlei andere toepassingen wèl).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen uitsnijden kan makkelijk op paint,
mar als je meer wilt (vb. kleur veranderen, plaatjes invoegen) is www.fotoflexer.com wel ie ts
kan je heel veel mee....