Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de microsoft exchange-server van hetnet ?

ik heb een nieuwe laptop en heb daar dus nu ook microsoft office outlook 2007 op, en nu wil ik mijn email die ik op de computer heb staan hier ook op ontvangen maar dan vraagt die:

microsoft exchange-server .......
postvak:....

wat moet ik daar dan invullen, ik heb @hetnet.nl

alvast bedankt .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je moet juist geen exchange server instellingen gebruiken, maar het POP account invullen. Dat heb je gekregen van Hetnet.

Toegevoegd na 3 minuten:
De instellingen voor de ingaande mailserver is: pop.hetnet.nl
De instellingen voor de uitgaande mailserver is afhankelijk van je internet provider.

Als hetnet ook je internetprovider is dan is het waarschijnlijk mailhost.hetnet.nl

Toegevoegd na 6 minuten:
Een beschrijving met meer afbeeldingen staat hier:
http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=7459&sc_5=kim

Toegevoegd na 8 minuten:
Omdat hetnet van KPN is zou je ook de instellingen kunnen proberen uit bovenstaande link:

inkomende mail: pop.kpnmail.nl te staan
'Server voor uitgaande e-mail (SMTP)' dient mail.kpnmail.nl te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HetNet heeft geen exchange server. De opties die ze wel hebben:

1. Kan ik met een E-mail client mijn E-mail ophalen (POP3/IMAP) bij een Service Provider?

Ja, mits de desbetreffende Service Provider het accepteert dat mail opgehaald wordt vanuit andere IP-nummers dan de IP-nummers van de desbetreffende Service Provider. De correcte instelling m.b.t. de POP/imap server kunt u bij de desbetreffende Service Provider opvragen.


2. Hoe moet ik met een E-mail client mijn E-mail versturen (SMTP) bij Internet?

Ga, in bijvoorbeeld Outlook, naar de eigenschappen (instelling) van uw Mail-account.
Typ in uw E-mail client in het tekstvak achter uitgaande mail (SMTP): smarthost.direct-adsl.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding