Hoe autocorrect gebruiken in Microsoft Webmail?

Op het werk gebruiken we microsoft webmail maar ik ben al lang op zoek naar de autocorrectie-functie. Ik moet nl vaak hetzelfde korte tekstje copieren in een e-mail en wil dit graag via de autocorrect doen met een standaardwoord. Vroeger kon dit bij outlook maar sinds we verplicht worden met webmail te werken, vind ik het nergens meer.

2 jaar geleden
in: Software
1.4K
Amadea
2 jaar geleden
Alle standaardteksten heb ik altijd in een Wordbestand open staan. Kun je simpel het benodigde fragment kopiëren en plakken. Gaat volgens mij net zo snel. (Ben niet bekend met webmail van Microsoft).

Antwoorden (1)

Microsoft:
Met de browseruitbreiding van de editor wordt gecontroleerd op grammatica- en spelfouten en krijgt u suggesties voor het verbeteren van de geschreven tekst, zoals het gebruik van passieve zinnen of overbodige woorden. Selecteer een onderstreept woord om een lijst met voorgestelde correcties te zien.
De editor wordt als uitbreiding uitgevoerd in Microsoft Edge of Chrome. Download deze uit de App Store voor uw browser:
https://microsoftedge.microsoft.com/addons/detail/microsofteditor-spellin/hokifickgkhplphjiodbggjmoafhignh
https://chrome.google.com/webstore/detail/microsoft-editor-spelling/gpaiobkfhnonedkhhfjpmhdalgeoebfa?authuser=2

Daarnaast:
1. Klik op Bestand > Opties > E- mail.
2. Schakel onder Berichten opstellen het selectievakje "Altijd spelling controleren vóór verzending in".
Wanneer u nu op Verzenden klikt , controleert Outlook automatisch de spelling. Als er geen spelfouten zijn, wordt het bericht meteen verzonden. Als u van gedachten verandert en het bericht nog meer wilt bewerken, klikt u op Annuleren om de spellingcontrole te stoppen en vervolgens op Nee .
SimonV