Met welk gratis programma kan ik een eps bestand openen?

Ik moet een eps-bestand naar iemand opsturen. Alleen wil ik van tevoren controleren of dat het goede bestand is (en diegene is ook weer een tussenpersoon die het naar een drukker gaat sturen. Die kan het niet even controleren).
Met welk programma kan ik gratis een eps-bestand openen (ik hoef het dus nog niet eens te bewerken). Ik heb Adobe Reader geprobeerd, Inkscape, maar deze programma's wilde het eps-formaat bestand niet openen. Welke kan ik daarvoor wel gebruiken? Een trial versie vind ik ook goed, maar ik ga geen Adobe Illustrator aanschaffen om even iets te controleren.

Thecis
2 jaar geleden
in: Software
11.9K

Antwoorden (1)

Met EPS Viewer
https://epsviewer.org/download.aspx
Met Google Drive, GIMP, IrfanView, Word, Photoshop of Photopea moet het ook kunnen.
(Word en Photoshop zijn natuurlijk niet gratis)
Irfanview: installeer hiervoor de plugin Postscript.
Wat uiteindelijk volledig werkte: Coreldraw trial versie.
SimonV
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Hartelijk dank voor het antwoord. Ik ben er uiteindelijk uit gekomen. Ik wilde de volgende aanvullingen geven:
- EPS viewer opent EPS bestanden wel, maar snijdt de buitenste laag er vanaf. Daardoor krijg je niet het gehele document te zien. Daarbij worden niet de goede kleuren weer gegeven.
- Google Drive doet hetzelfde met afsnijden, maar dan heftiger. Ook de kleur wijkt af.
- IrfanView opent EPS bestanden niet. In basis wel, maar er zijn nog allerlei aanvullende downloads nodig (behalve dan de Postscript plugin) die ik niet heb geprobeerd).
- Word opent geen EPS bestanden (ik gebruik Office Pro 2016). Wellicht dat 365 het wel doet. Coreldraw heeft een 15 dagen trial versie. Die opent het goed en met de juiste kleuren. Is weliswaar maar 15 dagen te gebruiken, maar geeft een oplossing voor het moment.