Kan plotseling niet meer zoeken in een PDF bestand, kon tot een uur geleden nog wel? Hoe verhelp ik dat?

2 jaar geleden
in: Software
2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Misschien handig om te vermelden welke pdf software je gebruikt
FEGAS
2 jaar geleden
Ik gebruik Acrobat DC. Ritsuka, bedankt voor de tip.
TurfGraver
2 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan.
https://helpx.adobe.com/nl/acrobat/kb/unable-to-search-text-in-pdf.html
FEGAS
2 jaar geleden
Heb contact gehad met helpdesk Adobe toen zelf oplossen met jullie tips niet lukte. Na 1,5 uur en alles onderzoeken heeft Adobe de 2 bestanden 'gerepareerd', ik kan er dus in zoeken. Adobe beweerde dat het bestanden waren met plaatjes, geen tekst. Da bestrijd ik, want maandag waren de bestanden nog wel doorzoekbaar. Ik kreeg advies mijn abonnement te upgraden want dan kon ik zelf de nodige aanpassingen doen. Gek dat ik dus ineens extra moet betalen. Ik kijk het even aan hoe het met nieuwe bestanden gaat. Overigens ben ik wel netjes geholpen door Adobe. Iedereen dank voor de tips.

Antwoorden (1)

Zorg ervoor dat je de nieuwste update hebt. Hoewel een update vorig jaar juist voor dit probleem zorgde en er een fix voor nodig was.
Als tip wordt gegeven naar de voorkeuren van Adobe Reader te gaan: schakel 'Snel zoeken inschakelen' uit en klik op 'Cache-inhoud opschonen'.
SimonV
2 jaar geleden
FEGAS
2 jaar geleden
Dank Simon! Ik ga dit eens rustig bekijken. Wat ik niet begrijp, is dat het jaren goed is gegaan en en dat ineens stopt met correct functioneren.
Ik heb nu een paar oude en een paar nieuwe bestanden geprobeerd en het zoeken is geen probleem. Het lijkt er dus op (ik hoop het) dat het de 2 bestanden alleen betrof waar ik problemen mee had. Ik zie het even aan. Dank voor je tips en reactie.
SimonV
2 jaar geleden
Graag gedaan, en fijn dat het opgelost is.
Door een volgelopen cache kan het probleem zich opeens voordoen. Bij jou lijkt er een andere oorzaak te zijn. Misschien zat er een foutje in de OCR-instellingen bij deze twee bestanden.
https://helpx.adobe.com/acrobat/using/edit-scanned-pdfs.html